On Mon, Jun 07, 2004 at 02:48:02PM +0300, Peter Georgiev wrote:

> IMHO подобно искане звучи най-малко непрофесионално.
> Не е това начина за извършване на одит на сигурността на една компютърна
> мрежа.
> Но от друга страна пък, може да е част от програмата - т.е. тест за
> податливост на социално инженерство.

Според мен проверка за това дали sendmail може да бъде използвана за
open relay или за това дали някой DNS resolving cache разрешава заявки
от целия свят, когато не е нужно, и това може да бъде използвано за DNS
poisoning, са си напълно в реда на нещата при един такъв одит.  Да, част
от тази информация може да бъде получена с blind poking, но аз лично бих
се съгласил с хората от консултантската компания, че ако им дам тази
информация, те ще могат да ми дадат много по-бърза и МНОГО (смея да кажа
'с порядъци') по-точна оценка.  Проверката с blind poking има огромен
недостатък: голяма част от security compromises, особено тези, свързани
с кражба на информация, всъщност са извършени от вътре или поне от хора,
които в даден (може би предишен) момент са разполагали с информация,
която *не може* да бъде получена с blackbox testing (сляпо "ръчкане" :)

Разбира се, от твоя страна ти си просто длъжен да им връчиш NDA с
огромни неустойки, както вече писаха другите :)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev  [EMAIL PROTECTED]    [EMAIL PROTECTED]    [EMAIL PROTECTED]
PGP key:        http://people.FreeBSD.org/~roam/roam.key.asc