On Tuesday 07 September 2004 15:29, Ivan Adams wrote:
> Imah sluchai na zagubvane na ext3 tablicata i napraktika umirashe
> startiraneto s kernel panic.
> Namerih si programi koito chetat sector po serctor i  taka vuzabnovih
> vsichko. Imashe nqkolko programi Rlinux (mai) i tazi koqto mi svarshi
> rabota beshe Phoenix Linux (koqto iskashe crack ili patch)
> Problema beshe che imah cqlata informaciq v durvoviden pat, no
> link-ovete (shortcuts) gi nqmashe i napraktika beshe neizpolzvaem i
> trqbvashe da se preinstalira no kato cqlo cqlata informaciq beshe
> vuzstanovena!

Според мен с ext3 в data=ordered (който е по default) малко ще се озориш с
възстановяването защото промени се флъшват в основната файлова система и
после в журнала ;-) А ReiserFS прави точно обратното, първо в журнала и после
в основната система, а ext3 го може и този режим казва се journal, може и
комбиниран writeback. Та работите са много според зависи бих казал аз, и от
софтуерна гледна точка изтриването и възстановяването могат да бъдат с
променлив (не)успех. Та тоя номер с grep-ването от umount'ed partition и
после strings съм го пробвал няколко пъти, но минава само ако е използвано rm
(след което бързо се umount-не reiserfs-а и после не се монтира щото ще
синхне от журнала, с ext3 е малко по-комплицирано зависи в кой журнален режим
работи), след wipe не минава номера, но може би ще ти е интересно за secure
deletion от медия от ман страницата на wipe [1] и tempest [2], където
споменават, че дори и след wipe с днешните умни дискове е най-сигурно медията
да се подложи на физическо унищожение за да сме сигурни, че данните няма да
бъдат извадени отново.

[1] http://abaababa.ouvaton.org/wipe/wipe.1.html
[2] http://abaababa.ouvaton.org/tempest/
--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB