On Wed, Dec 01, 2004 at 02:59:39PM +0200, S S S wrote:

> Дадоха ми една машина с линукс стандартно инсталиран дебиан "r3".
> Налага се да прекомпилирам ядрото ... направих го с 2.4.24 , но при зареждане
> e2fsck дава грешка в суперблока като казва, че дяла "ext3" не е коректен
> "ext2" и иска да се сканира. Машината се оказа без swap дял, възможно ли е в
> това да е проблема и ако е така как да компилирам без  swap?

Едва ли проблемът е в това, че машината е без swap.  Провери следното:

1. каква файлова система е посочена в fstab
2. дали файловата система наистина е ext3, а не ext2
3. дали не е станало така, че ext3 е компилирано
   като модул, а ext2 вградено в ядрото, така че по
   време на монтирането на / модулът за ext3 още не е зареден

Поздрави: Антон Зиновиев