Не е необходимо и желателно да се гледат всички файлове в / след като много
от тях търпят промени във времето. Това което би те интересувало е в

/bin
/usr/bin
/usr/local/bin
/usr/libexec
/sbin
/usr/sbin
/usr/local/sbin
/lib
/lib/tls
/usr/lib

и каквото още казва $PATH и ld.so.conf. Можеш да вземеш PGP, MD5, SHA1 и пр.
подписи.
Тази информация е добре да я имаш на непрезаписваем носител.

С find можеш да разбереш кога е променян файл, независимо от това дали тази
информация е променяна от utime(2) -- напр. touch -t/-r :)

Ако си решил да се довериш само на пакетната система следват различни
възможни подходи.

Нищо от това горе би ти вършило работа ако системата ти е компрометирана и
системните извиквания са променени подходящо.