Yavor Doganov wrote:

On Thu, Mar 31, 2005 at 10:37:45PM +0300, Georgi Kehaiov wrote:

Имам следната амбиция, заедно с няколко приятели - бг аи си ку сървър.
Какво ми трябва за целта, щото аз потърсих инфо в нета, ама стигнах
единствено до джабър и един друг продукт, който обаче е яко бъгав
още... Не е много за луг тоя въпрос, но ми трябват някви идеики как да
го подкарам това на линукс...

Не само на GNU/Linux, ами и на каквато и да е система не можеш да
подкараш ICQ сървър. Това е допотопен собственически протокол и само AOL знаят
какво представлява и как работи всъщност. Всичко друго е reverse
engineering. Ако толкова си привързан към нещо, което създателите смятат за уникално и забранено за споделяне, попитай ги как можеш да си пуснеш собствен сървър, пък да видим какво ще ти отговорят... Jabber e свободен протокол и можеш да си пуснеш колкото си искаш
сървъри. Има и една торба клиенти, повечето свободни. Не искам да
засягам техническите му предимства, най-важното е, че е *свободен*.
Колкото по-бързо потребителите разберат тази съществена разлика, толкова
по-бързо ще умрат всички собсвенически протоколи като AIM, ICQ, Yahoo!,
MSN, Gadu-Gadu, Zephyr и така нататък.

Време е най-накрая хората да разберат какво е Jabber. Уникално е, че
дори немалко хора от привържениците на свободния софтуер не са наясно за
какво става въпрос. На WebTech подхвърлих на Никола Колев, българския Jabber гуру, за евентуална лекция по въпроса. Може би на
LUG семинара?

--
Поздрави,
Явор Доганов

Това звучи интересно, но все пак трябва да се има предвид, че от ICQ не можем да избягаме толкова лесно. Дори и да ни се иска. Имам примерно много познати дето използват ICQ и ми е малко трудно да си представя как те ще се разделят с него, при положение че и те също имат сигурно не малко познати в тая мрежа. Идеята на тези мрежи според мене е "one to bind them all, one to rule them all". Незнам, трябва явно много масова разяснителна кампания какво е Jabber, как се подкарва това нещо и под winboze, че колкото и да не я харесваме, има доста хора дето се пънат като магарета на лед и продължават да я ползват. Та... може би в интегрираните клиенти като gaim е решението за минаване на свободни протоколи за комуникация... Все пак обмислете сериозно за лекцията, пердполагам ще бъде интересно.