То на теория си е така .. но нали се получава получава така че клиента
прави заявка към проксито , а проксито навън.. и питам аз .. колко
бандвиш трябва да разрешиш на проксито че да са доволни всички и как
ще шеипваш глобално трафик-а ...

Ето го казус-а
по схемата
   клиент > скуид > шеипър >вън
става така че трябва да мачваш и макираш пакетите по хттп протолол
където конекцията започва с X-Forwarder .. а това както знаем е
протокол на високо ниво и няма начин да се мачне с иптаблес ..
ето я схемата по която деистват всички:
  клиент > шеипър > скуид (трансперант) > вън
Тук какво става .. аи всичко се шеипва и вече кеширания трафик минава
бавно , което натоварва машината за по-дълго време , дразни клиента ,
и пр и спиара нататачния бандвиш навън ...

ето я и моита идея ... но малко не ми е ясно как ще стане още.

             /= скуид=/
клиент >                    >вън
             /=шеипър =/

т.е. изходящите на порт 80 .. влизат в трансперант скуид ...
видях за маркирането на скуид пакетите .. - ще го мисля ... дано успея
... за друго се не сештам

целта е страницата (или часта от нея  , която е в кеш-а да не минава
през шейпър)