Ivan Adams wrote:
> а самият сървър беше изключен (за мое
> учудване му светеха светлодиодите на лан картите! - не мога да си го обясня
> това все още).

Не се учудвай - всички съвременни мрежови карти поддържат
събуждане-при-поискване (wake-on-demand), т.е. могат да включат компютъра при
изпращане на подходящ сигнал. Когато спираш компютъра от копчето, ти всъщност
не го изключваш - дъното е под напрежение. За да го изключиш напълно, трябва да
натиснеш ключа на захранването (повечето съвременни захранвания имат такова).

> [...]
> причини си помислих че нещо не е от ПиСи-то.
> Втория случай бе снощи. Тъй като бях махнал ЮПиЕс-а от веригата на тока, си
> мислех че може да има спирания но компютъра трябва да се пусне след това. За
> мое най-голямо учудване 2 дни след като беше тръгнал пак угасна. При
> отиването (пак) на място виждам че пак е изключен. Няколко пъти проверяваш
> биос-а, но всичко ми се видя наред. Пък и тествах "спирането на ток" около
> 30 минути, като пъхах и измъквах захранващия кабел както на сървъра така и
> на ЮПиЕс-а и при всичките ми опити всичко тръгваше.

Причините трябва да започнеш да ги търсиш в този ред:
1. Предпазителя на токовия кръг, на който е контакта на сървъра.
2. Токовия кръг, на който е контакта на сървъра.
3. Контакта на сървъра.
4. Захранването на сървъра.

--
Sava Chankov                                     Сава Чанков
software developer                     софтуерен разработчик