И аз не съм имал опит с такава видео карта, но трябва сам да тестваш.
Трептенето може да се дължи на ниските херци на които работи мониторът ти на съответната резолюция с която си работил. За предпочитане е над 85 херца. За настройката имаше тема някъде тук, аз бих ти препоръчал xvidtune.

Лично моята карта е S3 Trio64+, и с Xorg и Xfree86 не можах да пусна резолюция 1024х768 на 85 херца, за което се принудих да сложа стар пакет, намиращ се още в стария Дебиан Стейбъл. XFree86-S3 който е версия 3, и сега пали за секунда графичната среда, за разлика от Xorg и Xfree86, които зареждаха за 4-5 секунди.