Здравейте.

Въпроса ми може да е малко тъп.

Може ли и доколко е културно и правилно да се сложи спам филтър
на машина, различна от пощенския сървър?

Ползвам postfix и ми се струва, че няма (технически) проблем в
master.cf да се сложи after queue филтъра да е на отдалечена
машина. Чудя се обаче дали няма някакви уловки и изобщо дали
се практикува такова нещо. Не намерих нищо конкретно по въпроса,
от където си правя извода, че или има съображения да не се прави
така, или е тривиално и няма нужда от особени обяснения.

Моите съображения са, че пощенския ми сървър е сравнително слаб
и филтър за пощата ще му дойде в повече.

(за информация - насочил съм се към amavisd-new + spamassasin)

Поздрави,
--
Александър Илиев