Здравейте,
имам няколко въпроса

1. Имам една много стара машина, която хостваше страничка, със мейл
сървър и там mysql-и imap, pop3 ... и просто машината умря в един
момент. Сега съм ги разхвърлил нещата, на втора машина - същата като
първата (150 MHz, 96Mb ram, (Compaq Prosignia 300)) има в момента
apache2, mysql 4.11, ssh, и munin (ако мунин много товари, няма
проблем и да го спра)
и това е. И уеб страницата се генерира за 8-20 секунди (което е доста
по добре, че преди се чакаше поне минута), в зависимост от големината
на информацията която се генерира, и от потребителите които
симулативно "мъчат" машинката. Има ли някакъв начин да оптимизирам
нещата, имам още една същата щайга зад тази (свързани са с private
адрес) първата. Ползвам Дебиан стейбъл. Ядрото е
kernel-image-2.6.8-3-386. Мислех за някакъв вид load balance, има за
апаче такова нещо, но то препращаше заявките ту към едната ту към
другата. Мисля че няма да върши работа, защото трябва страницата да
има една и съща база и на 2та компютъра, което ще затлачи допълнително
нещата. Трябва да отбележа, че най-много го мъчи PHP-to. В момента съм
ложил turck-mmcache, но проблема си остава.

2. За същата щайга. Инсталиран Дебиан woody (преди около 2 години
някъде), където ядрото което хваща SCSI контролера беше единствено
compact (v2.2.20). И там няма създаването на ext3 journal file system.
И сега след доста време сложих новото ядро (с цел оптимизация),
2.6.8-3-386. Но все още съм с ext2. Търсих в apt-cache search, някаква
програмка за безпроблемно конвертиране от ext2 към ext3, но не
намерих. Въпроса ми е ... има ли начин без да се преинсталира, да си
конвентирам файловата система, без загуба на данни.

Ако не съм дообеснил нещо, моля попитайте.

Благодаря много.