Здравей,

Съвсем скоро се борих със същия чипсет. Положението е сравнително трагично.
Драйвърът за Х е i810 - в документацията пише че именно в него е подръжката
и за i945.. Драйвъра  в ядрото е  i915.Компилираш зареждаш и е долу-горе ОК.
Сега при мен се оказа - UBUNTU 6.06 че драйвъра който е с дистрото е
компилиран с подржка на opengl, а този от ванила сорса не е. А може би греша
но е факт че оригиналния е по-добър от този компилиран от мен. След разни
тестове и т.н пуснах фреймбудер на тази карти както и рани други дребни неща
и нещатата значително се подбриха.
Направи ми впечатление също и че със SuSE нещата са доста по-добри. Но до
колкото знам то е още по наблъскано с патчове - сигурно от там идва и
разликата.