Атанас Мавров / Atanas Mavrov wrote:
> Здравейте,
> интересно ми е вашето мнение (като изключим всички останали фактори влияещи
> на
> сигурността) за изграждане на "сигурен сървър". Имам предвид следното - тъй
> като повечето сървъри са натоварени с повече от една услуга, как да защитим
> цялостно системата, ако е осъществен пробив на една от работещите услуги?
> Вярно е, че повечето услуги се стартират със собствен потребител, някои от
> тях в chroot режим, но дали това е достатъчно, или да прибегнем към
> [...]

Най-малкото може би  са пермс. Тоест до файловете на всяка една услуга
да има достъп само нейният потребител. Няма да е приятно някой да ти
"превземе" апача, и да ти прочете конфигурационните файлове на quagga-та
да речем. Chroot за всяка една услуга звучи някак си сигурно, но пък от
друга страна няма ли да създаде много главоболия докато я настройваш тая
машина?