From: lug-bg-boun...@linux-bulgaria.org
[mailto:lug-bg-boun...@linux-bulgaria.org] On Behalf Of Nickola Kolev
Sent: Tuesday, February 03, 2009 9:38 PM
To: Linux Users Group - Bulgaria
Subject: Re: [Lug-bg] iptables, NAT and PPTP

Здравей,

L2TP наистина иска порт 1701, но не съм сигурен какво се получава
при NAT/маскиране.

IPSec от своя страна, иска отворени порт 500/udp и типове
протоколи ah/esp. Маскирането на IPSec не е много по-цветущо в
ядрата 2.4, отколкото PPTP - едва наскоро състоянието на NAT-T
стандартите се стабилизира и подобри.

Жоро Чорбаджийски съвсем правилно предложи обновяването на системата
до нещо по-съвременно - гарантирано така ще имаш по-малко проблеми
в бъдеще. Иначе се поразтърси за (остарели) документации като
за твоята платформа/среда.

On Tue, 3 Feb 2009 21:04:53 +0200
"Svetlin Nakov" <svet...@nakov.com> wrote:

> Благодаря за насоките, Никола.
>
> Мисля, че ще е по-лесно да накарам отсрещната страна да минем на
L2TP/IPSec

Nickola Kolev <ni...@mnet.bg>