Здравейте,

След малко хардуерни промени по един компютър, Windows XP вече
категорично отказва да се инсталира на въпросната машина. Проблемът явно
е при работата със SATA контролера. Реших да пробвам с bootable флашка
на Fedora и, разбира се, всичко тръгна перфектно. Видяло се е, че ще се
мигрира. :)

Идеята ми е да реша цялата тази боза чрез виртуализация. Но понеже, по
една или друга причина, доста малко съм си играл с тези технологии, се
налага да прибегна до вашата помощ. Трябва ми решение, което да е
минимално забележимо от потребителя. Казано с две думи - когато
компютърът се пусне, да се буутва виртуална машина с Windows. И тя да си
работи нормално, да си работят флашки, mp3 player-и, мобилни телефони и
т.н. Да не умира при разни клавишни комбинации, които се хващат от
host-а (примерно Ctrl+Alt+F1 или Ctrl+Alt+Backspace). И само когато аз
пожелая, да мога да се връщам към host OS-а, с някоя супер екзотична
клавишна комбинация или друга магия, така че да не се случва случайно.
Всичко това се налага, защото с компютъра ще боравят родителите ми и
искам нещата да са изцяло както са били преди, без те да усещат каквато
и да е разлика. Искам само да отбележа няколко неща:
1. Процесорът не поддържа хардуерна виртуализация
2. Имам доста памет
3. Xen с Dom0 не работи под новите Федори
4. VMWare също не работи с новите Федори (и въобще с ядра след 2.6.29).

Затова пред мен остават варианти за KVM+Qemu и VirtualBox. Станах много
взискателен и доста ограничих избора, но дано някой може да ми помогне.
:) Надявам се да споделите лични впечатления, защото, за жалост, тези
неща не мога да ги намеря в документацията. Благодаря предварително!