Опа, имаме вклчване.
Първо аз се извиних, ако има някой засегнат! Второ написах, че информацията
може да не е актуална....
2010/2/18 Peter Pentchev <r...@ringlet.net>

> [...]
> open relay, хич даже.  Open relay би било, ако аз можех сега от моя
> си адрес извън всякакви техни мрежи да се свържа с mblah.contact.bg
> и да кажа mail from: мой външен адрес, rcpt to: друг мой външен адрес
> и то да приеме съобщението и да го препрати накъдето трябва.  Вместо това
> mblah.contact.bg ми отговаря (правилно) с 553 "няма да relay-вам пък",
> което значи, че си е много добре настроен mail gateway за "вътрешна",
> макар и доста широка, мрежа.  Приема поща от техните мрежи и се грижи
> за това да я разпраща навън, не приема поща от никой друг.

Да затворен е за адсл мрежите им. Но това не променя факта. И не съм казал,
че сървърите са там, а мейл клиентите го ползват за изходяща поща. Което не
променя хедърите в писмото. Излезнал е от блах.контакт.бг и това си е!

> А за втория въпрос - мейлът да е от един домейн, пък да relay-ва за
> друг - ъъъъъ, имаш предвид, че някой може да се учуди на начина, по
> който хората изпращат 98% от съобщенията по електронната поща в
> последните поне 15 години? :)

100% съм убеден, че тъндърбърда ти не ползва имап към гмайл например и смтп
към БТК!
Прав си за решението отпреди 15 години, ама в деншно време - не съм сигурен.
НЕ, не е смартхост, става въпрос за пощенските клиенти само. И става въпрос
само за офисите, където имат АДСЛ.

> Това си е съвсем нормален начин на
> работа - някой ти е дал достъп до неговия мейлсървър, ти се връзваш
> към него и му казваш "я сега изпрати това съобщение" - и никой не гледа
> от кой и за кой адрес е самото съобщение - имаш право да ползваш този
> сървър, значи той ще relay-ва твоята изходяща поща.

НЕ, не е нормално.

> [...]
> че всеки може да изпраща поща отвсякъде; SPF е решение на малко
> по-различен проблем, който също би могъл да бъде формулиран като
> "всеки може да изпраща поща отвсякъде", но в един частен случай,
> в който администраторите на даден домейн решават, че конкретно за
> този домейн може да е добра идея пощата наистина да излиза само през
> един-два сървъра.  Това не е съвсем приложимо за всички случаи (да,
> да, знам, SMTP authentication, тунели, какви ли не други решения)
> и за случаите, в които е приложимо, работи - но по никакъв начин
> не прави другото забранено или нещо такова.

Точно това съм направил. И ко ся? На свършена работа, готов сървър и взети
пари да ида до фирмата, да потропам на вратата и да им кажа "Тука съм дошъл
таковата в СПФ-а да добавя още 2 ип-та щот не сме предвидили БТК-то".

> Аз например съвсем редовно изпращам поща от r...@ringlet.net или
> през mx1.freebsd.org, или през office.hoster.bg, или през още
> два сървъра, които нямат нищо, ама нищо общо с домейна ringlet.net,
> и никой сървър никъде по света няма да се зачуди за това как така
> моите съобщения излизат оттам.

Ми то офисите нямат избор, то така си става в момента...

> [...]
> се намърдват в кошарата.  От същата тази страна - да, лично за мен
> и за куп други "знаещи" хора това няма да е проблем - така и така
> по-голямата част от изходящия ми мейл от години минава през SSH-тунели
> към сървъри, до които добри хора са ми дали достъп с тази цел.
> За други не толкова знаещи хора винаги има решение с външен сървър
> със SMTP auth, който или работи през 465/tcp (SMTPS), или през
> 567/tcp (Submission), така че всички са доволни, дори и да не се
> налага да си пренастройват клиентите всеки път, когато се приберат

Абе тука се съгласих с тебе, и това е единя от фактите, който ме подразни,
което пък допълва моята теза. А ся щъ се засиля да им тропна на вратата и да
им кажа "абе идвам да добавя един порт...". Имат си roundcube и да си го
ползват...

> От друга страна... абе неудобно си е, няма какво да си говорим :)
> Много е неудобно понякога даже.  Да не говорим за "дребни" нещица
> като "всичката поща, която изпращате, ще минава през нашия сървър,
> пък ние ще ви дадем честната си дума, че няма да се опитваме да я
> анализираме или пазим по какъвто и да било начин" :)  Както казах,
> раздвоен съм.

Имаш една бира от мен за просФетлението!

Айде мир и със здраве!

п.с. абе яд ме е на мене си че можеше да ги предвидя тези неща, щот съм им
ял попарата...
мбокса го има в 2-3 WTFBL...

Уф.  Т'ва много дълго стана бре.  Явно много ме мррзи да работя :)