From: lug-bg-boun...@linux-bulgaria.org
[mailto:lug-bg-boun...@linux-bulgaria.org] On Behalf Of Vasil Kolev
Sent: Wednesday, October 31, 2012 14:09
To: lug-bg@linux-bulgaria.org
Subject: Re: [Lug-bg] free uptime monitoring hosted service for intranet servers

В 13:21 +0200 на 31.10.2012 (ср), Svetlin Nakov написа:
> Да, това ще сработи. Аз исках да избегна да си пиша всичко сам. Ясно
> е, че мога да си напиша за 5 минути един сървис, който слуша на HTTP
> порт 80 и ако никой не му се обади за 15 минути, да пуска алармата по
> e-mail, евентуално SMS и т.н.
>

> Обаче трябва да си напиша сма 100 неща:
> 1) пращане на мейли - лесно е
> 2) пращане на SMS - ще е разправия
> 3) автентикация
> 4) администрация - добавяне на сайтове, потребители, пароли
> 5) статистика, графики, репорти
>

> Защо да пиша всичко това на ръка, ако може да кажем да ползвам един
> [...]

Nagios и passive services notification, аз ползвам такива в огромни количества.
Прави всичко това, ако искаш разцъкай на pnag.ludost.net, service-ите за 3ware
контролерите са такива.

Пращането на sms-и май всички го правим през email-to-sms на mtel, все още
работи много хубаво.

За администрация имаше нещо, ама аз основно пиша скриптове, които генерират
конфигурации (даже ще говоря за това на openfest).

--
Regards,
Vasil Kolev