 -------- Оригинално писмо --------

От: Dimitar Grigorov dimitar.grigo...@maniaprint.bg

Относно: [Lug-bg] ZFS Root на HP DL380p Gen8 с HP H220 HBA (LSI 9207-8i)

До: lug-bg@linux-bulgaria.org

Изпратено на: 17.06.2019 13:11

   Здравейте,

   имам проблем с boot на Debian със ZFS root. След инсталация по начина описан
в този  guide  дава тази грешка:

    error no such device: 1d3d5862b1f5f148

    error: unknown filesystem.

    Entering rescue mode...

    Хардуер:

 Сървър:   HP ProLiant DL380p Gen8. Има 25-bay-a за двуинчови дискове.

 HBA: HP H220 с рефлашнат firmware за LSI 9207-8i както е описано в този  guide

 Дискове: WD Black 1TB, 2.5", WDC WD10JPLX-00MBPT0. Physical sector side: 4k;
Logical 512 bytes. Знам, че са зле..

   От guide-a са пропускани частите свързани с UEFI (понеже сървъра няма UEFI)
и LUKS.

   Проблема се появява само, когато ZFS-а е в RAID-Z.

    При преместване на дисковете на Desktop машина(без HBA-то) - OS-a boot-ва.

    При инсталация на ZFS Root върху един диск - няма проблем.

   При инсталация на Debian в софтуерен RAID (mdadm) - няма проблем.

    Опитвах и с Proxmox, чиято елементарна инсталация предлага ZFS root. Същото
е поведението както при стандартен Debian.

    Обърнах внимание на частта в guide-a MPT2SAS, в която е описано, че тези
HBA-та по-бавно detect-ват дисковете, но описаното там не помогна.

    В "BIOS-a" на HBA-то са вдигнати timeout-ите за detect на дисковете.

   След няколко неуспешни опита е обновен BIOS-a на сървъра, както и всички
останали firmware-и до последни версии.

    Не съм опитвал да буутвам на друга машина с това HBA.

   Имам успешно инсталирани други два Dell сървъра с подобна хардуерна и
софтуерна конфигурация.

     Имах сървър без дискове, който се опитвам да "съживя" и да използвам за
тестове с виртуалки.

   Сървъра няма да се използва за нищо сериозно(което иска надеждност и 24/7
uptime), затова гледах да намаля разходите избирайки подобна хардуерна и
софтуерна конфигурация.

   Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и може ли да ме насочи към
решението му?

     Винаги остава варианта да използвам две SSD-та в RAID 1 за boot/root, ако
няма друго решение.

          Този имейл е проверен за вируси от Avast.