Добър въпрос, отдавна се чудя, защо досега не е поставян, особено на съдебните
администрации.

  От разговора ми с адвокати пък разбрах, че това се получавало, защото
софтуера, които ползвали там бил остарял, допотопен и т.н.

с Уважение,
Тодор Белев
0898303366

Здравейте,

Понякога ми се налага да чета съдебна практика по въпроси, които ме

вълнуват или дела, в които съм страна. За мое голямо съжаление,

публикуваните съдебни актове на страницата
 https://legalacts.justice.bg/

са в док формат. Тези документи са четими само от майкрософт уърд и е

невъзможно да бъдат прочетени с друга програма - например Либре офис.

Документът се отваря, но текстът липсва. Често попадам и на други услуги

в държавната администрация, чиито публикувани документи(например някои

пдф форми) са четими само със собственически софтуеър, който изисква

закупуването на лицензи или са налични инсталатори само за уиндоус ОС, с

която аз не разполагам.
 В случаят с публикуваните съдебни актове,

най-естествено е те да се публикуват в чист текст - там картинки не са

нужни.

 Знаете ли закони, нормативни актове,
наредби, препоръки, ръководства

или други текстове, които да регулират в какъв формат се публикуват

документи на страниците на държавните администрации/съдилища? Кой

контролен орган регулира електронните документи на страниците на

институциите?