Am 05.03.20 um 11:44 schrieb Luca Bertoncello:
Am 05.03.2020 11:37, schrieb Andreas Kretschmer:

Hallo Andreas

Du hast meinen Smily übersehen ;-)

Vermutlich... zu viel Stress...

* prüfe die Engine, vielleicht ist ja MyISAM im Einsatz

Nein, alle Tabellen sind InnoDB...

* THP ist ausgeschaltet?

# cat /sys/kernel/mm/transparent_hugepage/enabled
always [madvise] never

Soll ich das einschalten? Welches Wert soll ich geben?

nein, ausschalten. Ich lehne mich mal weit aus dem Fenster und kopiere einen Teile eines Artikels aus unserer KnowledgeBase:

===

   Issue

The system becomes totally unresponsive for a period of time. This may be caused by the operating system attempting to defragment huge memory pages. During this time the systems seems unresponsive and frozen, or the performance of the system (response times etc.) gets very erratic.

*Transparent Huge Pages* (THP) are enabled by default in Red Hat Enterprise Linux and CentOS 6 and 7 for all applications.

   Resolution

     Disabling Transparent Huge Pages (THP)

The controls for THP are found in the sysfs (|/sys|) tree under |/sys/kernel/mm/transparent_hugepage| or |/sys/kernel/mm/redhat_transparent_hugepage|, depending on the distribution and version. In the following we describe the first of these.

The values for |/sys/kernel/mm/transparent_hugepage/enabled| can be one of the following:

 * |always| - defragment every time huge pages are requested
 * |madvise| - defragment every time huge pages are requested with
   |madvise|
 * |never| - never defragment huge pages

To disable:

|echo never > /sys/kernel/mm/transparent_hugepage/enabled echo never > /sys/kernel/mm/transparent_hugepage/defrag # Depending on linux kernel version, you may need '0' instead of 'no' echo no > /sys/kernel/mm/transparent_hugepage/khugepaged/defrag |

Then, to prevent the changed values from being reset on server reboot you'll need to update the bootloader, typically grub:

===

der Artikel geht noch weiter, wer es lesen will kann ja Kunde werden ;-)

ob das die Ursache für Deine Probleme ist ist aber fraglich. Wenn das reproduzierbar NUR mit Deinen stored procs passiert wird's das wohl nicht sein ...

Andreas

--
2ndQuadrant - The PostgreSQL Support Company.
www.2ndQuadrant.com

Antwort per Email an