OK, my last question concerning footnotes in letters was senseless,
but now I really do not know, what's on. Here are two my questions:

1) How to write letters with scrlettr.cls (KOMA-Script letter class) in
LyX? There is no template available (lyx 1.1.5fix1) and neither
documentation in LyX (Extended.lyx) nor KOMA-Script (I do not read
German) helped to make anything workable in LyX. Would anybody
be so kind and send me example letter prepared KOMA-Script and
LyX, please? Thanks.

2) Using standard letter.cls I tried a footnote and the first one is
numbered as the second?! (see example) I have not found anything
suspicious in .tex file either. What's up?

                                                Thanks

                                                                        Matej

#LyX 1.1 created this file. For more info see http://www.lyx.org/
\lyxformat 2.16
\textclass letter
\language czech
\inputencoding latin2
\fontscheme palatino
\graphics default
\paperfontsize default
\spacing single
\papersize Default
\paperpackage widemarginsa4
\use_geometry 0
\use_amsmath 0
\paperorientation portrait
\secnumdepth 3
\tocdepth 3
\paragraph_separation indent
\defskip medskip
\quotes_language german
\quotes_times 2
\papercolumns 1
\papersides 1
\paperpagestyle default

\layout My Address

Matěj Cepl
\newline
Mexická 4
\newline
101 00 Praha 10
\layout Send To Address

Jana Kusáková
\newline
Dědinova 1985
\newline
148 00 Praha 4
\layout Signature

Matěj
\layout Opening

Ahoj, Jano
\layout Standard

tak jsem se konečně pustil do toho psaní odpovědi pro Tebe.
 Můj dopis (alespoň doufám!) nebude tak obsáhlý jako moje dopisy minulé,
 chtěl bych se jenom zastavit nad některými Tvými výroky a napsat, co mě
 nad nima napadalo.
\layout Standard

Tak nejprve k Tvé
\begin_inset Quotes gld
\end_inset

duchovní opilosti
\begin_inset Quotes grd
\end_inset

.
 Samozřejmě, ľe musím uznat (a dělám to rád), ľe s Tebou za poslední dva
 roky něco velice pozitivního stalo.
 Existují samozřejmě, ľe existují i jiná vysvětlení (např.
 dospělost, která se paradoxně můľe projevovat právě osvobozením a uvolněním,
 které můľe vést k nezávaznému nadąení), ale musím se přiznat, ľe kdyľ Tě
 tak sleduji mám zcela nezadrľitelný pocit, ľe se jedná o skutečnost povahy
 spíąe duchovní neľli duąevní a navíc o skutečnost neobyčejně pozitivní.
\layout Standard

Nějak si to sice nějak dokáľu theologicky zařadit, ale to je asi docela
 jedno.
 Znám totiľ také situace, kdy jakoby zcela niterně proľívám
\begin_inset Quotes gld
\end_inset

nebe na zemi
\begin_inset Quotes grd
\end_inset

, situace, kdy je mi Pán Bůh tak neuvěřitelně a
\emph on
zjevně
\emph default
 blízko, kdy mi tak pevně drľí ve své dlani, ľe se nemohu ani hnout, ani
 nadechnout, neľli mi to umoľní.
 A kdy je mi tak neuvěřitelně krásně, ľe bych takovou chvíli neměnil ani
 za nic na světě.
 Sám pro sebe si takové situace zařazuji jako opakované
\noun on
naplňování Duchem
\noun default
 (viz např.
 Sk\SpecialChar ~
4.31, Sk\SpecialChar ~
13.9, Ef\SpecialChar ~
5.19
\begin_float footnote
\layout Standard

Nová smlouva překládá dokonce jako
\begin_inset Quotes gld
\end_inset

naplňujte se Duchem
\begin_inset Quotes grd
\end_inset

, není v tom sama -- některé anglické překlady také mají aktivum, nikoli
 pasivum.
\end_float
, )
\layout Closing