Dear Maronists,

Some months ago I put some bigger parts of Karl Simrocks edition of the
medieval
"Wartburgkrieg" into the net:

        http://12koerbe.de/lapsitexillis/wartb-4.htm

One of these parts is the enigmatic "book of Zabulon".
Stanza 156 begins with "Virgilus on the rock of Aget", but jumps immediately to
the old "Freimaurer"-archetypus of "Hiram" (Huram, Chûram), builder of Salomons
temple, who in Wolframs Parzival has the name "Flegetanis", but here, in
"Wartburgkrieg", is called "Zabulon".

Vergil returns then in stanza 159;
both "Strophen" now following in the text of Simrocks edition,
Simrocks translation see in:

http://12koerbe.de/lapsitexillis/wartb-4.htm#Zabulon-Flegetanis

156. (Wolfram speaking)
 M 72,  K 747 c1

 Wær das ein eit, ich hieze in mein.
 wer gap dir Zabulônes buoch? sage vürwert, wîser man,
 daz Virgilius ûf dem agetstein
 mit grôzer nôt gewan?

 Und wie daz buoch getihtet wart
 von einem meister, der doch lange bette an ein kalp;
 er was ein jude von der muoter art,
 ein heiden vaterhalp,

 Und was der êrste der sich Astromîe ie underwant;
 daz ich die wârheit weiz, dar umbe dult ich dinen zorn.
 eins nahtes er an sternen vant,
 daz bî zwelif hundert jâren wurde ein kint geborn,

 daz alle juden gar von êren stiez.
 daz was im leit.
 erz niht enliez:
 wie schier het erz der muoter sîn geseit!

159. (Wolfram continues:)
 M 75,  K 748 a2

 Er greif in Astromîen kür,
 nach starken zouberlisten stuont al sînes herzen wân;
 nigromancîe nam der meister vür,
 dâ schreib er wunder van.

 Nu hoerent wie er sich underwant
 des buoches dâ Virgilius ûz nam sîn meisterschaft:
 eins dezedemôns hût er umbe bant,
 diu gît dem hirne kraft;

 Und saf von lignum alôê für der argen lüfte vâr
 het er in eime golde dur den edeln süezen smac:
 daz machet im diu ougen klâr;
 zwelif wochen und ein jâr er diser herte pflac.

 nu ist daz buoch bereit gar sunder wanc:
 der künste wielt
 einen geist er twanc,
 daz er imz ûf dem agetsteine behielt.

http://12koerbe.de