On 23/09/19 10.16, Bona T Munthe (b...@equity.id) wrote:
> Ada yang saya mau tanyakan lagi Pak, 1. di setting MDaemon - Server
> Setting - logging - Setting - Always Log To Screen Saya Enable.
> Tetapi kenapa di display realtime log : a. System  : tidak ada
> aktiviti (Blank) b. Statistic : ada Aktiviti c. Routing  : tidak ada
> aktiviti (Blank) d. Security : tidak ada aktiviti (Blank) e. Mail :
> tidak ada aktiviti (Blank) f. Webmail : ada Aktiviti g. Queue    :
> Ada Aktiviti.

Maksudnya di screen log tidak ada aktiviti?

> Tetapi di file log nya semua aktiviti terupdate.
>
> 2. File aplikasi apa yang men trigger log-log tersebut. apakah
> mdaemon.exe, accoutprune.exe atau lainnya ?

Yang menjalankan cleanup log adalah MDUser.DLL sesuai setting yang ada
di mdaemon.ini.
Cleanup message dijalankan oleh accountprune.exe sesuai setting yang ada
hiwatermark.mrk di masing-2x user mailbox.

MDaemon-L Moderators, running MDaemon 19.5.0-64 bit Beta B

Bodily exercise, when compulsory, does no harm to the body; but
knowledge which is acquired under compulsion obtains no hold on the mind.
        --- Plato, The Republic