Diari de Balears (19-4-05)

Unes 50 persones escridassen Calvo a Valladolid pel «retorn dels Papers»

La ministra defensa la decisió presa del Govern com de «legalitat democràtica»

E.P. Valladolid.
Mig centenar de persones, en la seva majoria joves, va rebre ahir la ministra de Cultura, Carmen Calvo, amb escridassades, insults, càntics i xiulades a la seva arribada al Museu de Cervantes de Valladolid que inaugurava ahir la seva rehabilitació.

A les portes de la Casa Cervantes es varen citar els manifestants que desplegaren una pancarta per la unitat de l'Arxiu General de la Guerra Civil de Salamanca.

A l'arribada de Calvo, els integrants d'aquest grup varen treure xiulets, petits cartells en els quals es podia llegir La història no es divideix o simplement, Archivo de Salamanca.

A més a més, els joves, que duien alguna bandera d'Espanya, varen començar a corejar diversos càntics referents a l'Arxiu, crits i insults.

Per la seva banda, la ministra de Cultura, Carmen Calvo, va situar ahir en els àmbits de la normalitat i legalitat democràtiques el retorn a la Generalitat de Catalunya de part dels documents dipositats a l'Arxiu General de la Guerra Civi «que respon a una veritat de la història, agradi o no». «El Govern pren decisions raonables i treballa amb sentit d'equitat i equilibri, aliè a qualsevol política «de greuge» de cap a ciutats o autonomies i que «hi ha a qui li agrada insultar, fer demagògia i enfrontar els uns amb els altres», va manifestar la ministra Calvo als periodistes a Valladolid, davant de la reformada Casa de Cervantes.

Va explicar que «amb el retorn a la Generalitat de llegalls «intervinguts a un govern legítim i que va servir per a la repressió política», culmina un procés de 25 anys i va recordar que l'actual president de Galícia, Manuel Fraga (PP) va ser el primer fa un quart de segle a demanar el seu retorn a l'aleshores cap del Govern, Adolfo Suárez.



 
-----------------
 
Carmen Calvo, abucheada en un acto en Valladolid


F. CANTALAPIEDRA  -  Valladolid
EL PAÍS  -  Cultura - 19-04-2005

Gritos, abucheos e insultos proferidos por unas 30 personas recibieron ayer a la ministra de Cultura, Carmen Calvo, en la visita que hizo a Valladolid para inaugurar las obras de remodelación de la Casa de Cervantes, en las que se han invertido medio millón de euros aportados en parte por su departamento. Carteles y pancartas pidiendo la integridad del Archivo de Salamanca y gritos de "la historia no se divide" hicieron imposible que Calvo atendiera a los periodistas en la puerta de la casa-museo, cuya inauguración fue presidida por los duques de Palma, la infanta Cristina e Iñaki Urdangarín, recibidos con aplausos por los manifestantes.

También fue bien recibido el presidente de la Junta de Castilla y León, Juan Vicente Herrera, cuyo nombre fue coreado por los manifestantes, y que antes había declarado en Burgos las mismas descalificaciones que hizo el pasado viernes cuando se conoció la aprobación por el Consejo de Ministros de un anteproyecto de ley para devolver los papeles que reclama la Generalitat de Cataluña. Herrera calificó la decisión de "desdichada", y aseguró estar "convencido" de que los ciudadanos de Castilla y León "están tomando buena nota" para las próximas elecciones.

Por su parte, Carmen Calvo empezó resaltando la coordinación entre su ministerio y el Ayuntamiento de Valladolid, que ha permitido que este último aportara 110.000 euros en rehabilitar los jardines de la casa-museo. La ministra anunció otras muchas cosas para la ciudad, como una mayor aportación económica para la Semana Internacional de Cine y para el Museo de Arte Contemporáneo Patio Herreriano, que calificó como "uno de los más prestigiosos de España". Preguntada acerca de si estas medidas suponían una compensación por la salida de documentos del Archivo, Calvo lo negó rotundamente, y aprovechó para alabar la postura del PP catalán, cuyo responsable, Josep Piqué, había calificado como "razonable" la decisión del Gobierno.
 

--

___________________________________________________________
Sign-up for Ads Free at Mail.com
http://www.mail.com/?sr=signup

Respondre per correu electrònic a