Com va companys i companyes?

El diumenge passat vaig anar a veure el documental de Pau Vergara "Más allá de la alambrada" i, la veritat, en va decebre una mica.

M'explico. Em va decebre perquè el documental no és nou, en realitat és una ampliació del documental "La memòria de l'horror. Espanyols a Mauthausen (1939-1945)" (així en català) que va realitzar el propi Pau Vergara per a la Televisió Valenciana l'any 2003. Jo m'esperava una pel·lícula nova i em vaig trobar la mateixa cinta una mica ampliada. Realment l'únic que fa es allargar més els testimonis i canviar una mica les presentacions. Dit això, la pel·lícula és magnífica i guanya força en aquesta nova edició. Hi ha testimonis com el del nin Siegfried Meir, que en la primera edició el seu testimoniatge quedava una mica desdibuixat i incomplet, que ara resulta atroçment emocionant. La pel·lícula, tant per al que coneix la primera edició com per al que no l'ha vist, resulta absolutament recomanable. Portau-vos un mocadoret, per allò de la llagrimeta...

Emilià

Sign-up for Ads Free at Mail.com
http://www.mail.com/?sr=signup

Respondre per correu electrònic a