Hej Sara!
Tyvrr kan jag inte lsa ditt mail. Det lter konstigt.
Kolla och skick igen det.
Hlsningar
Abbas Moosavi

>From: [EMAIL PROTECTED]
>To: [EMAIL PROTECTED]
>Subject: Ang:  milj:  Deltagare och tidigare inlgg mm
>Date: Fri, 23 Nov 2001 13:16:00 +0100

--- Begin Message --- 2)c+-jzƵ ,ȚצJڶ+$j'b.Ȩb֨-e)cb).'mכ,-,zzX貇"jW^+j׫-

Jag försöker skicka mitt inlägg igen!

Hej!

Miljöpris och stipendier är som sagt ett bra sätt att uppmärksamma miljöfrågorna. I Västra Götalandsregionen har vi också velat skapa ngt sådant. Från s-gruppen har vi skickat in en motion om att bl a inrätta miljöstipendier för ungdomar för att uppmuntra till ökad engagemang i dessa frågor. Motionen är skriven av Alex Bergström och Partik Johansson, om jag inte minns fel. Den har inte varit uppe i regionfullmäktige ännu.

En ganska spännande sak som händer nu är att regionen uttalar sig inför en viktig konferens om miljöfrågor. Det EU-kommissionen som arrangerar ett möte om miljödelen i deras "white paper on governance", 3-4 dec. Jag kan återkomma senare om vilka synpunkter som kommer från regionen i detta ämne, om det finns intresse för det!? Det finns tydligen möjligheter till ett större regionalt och lokalt inflytande i den framtida miljöpolitiken.

Hälsningar Sara

Sara Bjursell
Regionsekreterare (s) Västra Götalandsregionen

0521-27 57 48
0709-46 10 86
Regionstyrelsen
462 80 Vänersborg