Bonjour Samana,
    I will write in english for the list and then french for Samana.
His problem is that he is not supplying a valid user and password.

Je vais écrire en anglais donc français.

You need to create a new user with permissions to access the database.
I don't recommend that you use the user "nobody".  But I don't know if
that is forced on use by "SPIP".

On doit générer un usager avec accès à le BD.  Je ne conseil pas qu'on
emploie l'usager "nobody" mais je ne sais pais si "SPIP" impose cette
restriction.

Quelquechose comme:
GRANT ALL ON *.* TO 'nobody'@'localhost'

I recommend that you use a user with a password, but you need to
modify the web site connection string with the user name and password.

Je te conseil d'employer un usager avec un mot de passe mais il faut
modifier le logiciel de site de web avec le  usager et mot de passe
correspondants.

GRANT ALL ON nom-de-BD.* TO 'usager'@'localhost' identified by
'mot-de-passe'

vois: