Yep, e Além da questão da versão, o manual "Oracle® Database Utilities 11g"
no cap. 2 - Data Pump Export, nem diretamente diz também (ênfase com *s minha) :

"
COMPRESSION

Default: METADATA_ONLY

Purpose

Specifies which data to compress before writing to the dump file set.

Syntax and Description

COMPRESSION=[ALL | DATA_ONLY | METADATA_ONLY | NONE]

    ALL enables compression for the entire export operation. The ALL option
requires that the Oracle Advanced Compression option be enabled.

    DATA_ONLY results in all data being written to the dump file in compressed
format. *** The DATA_ONLY option requires that the Oracle Advanced Compression
option be enabled. ***

    METADATA_ONLY results in all metadata being written to the dump file in
compressed format. This is the default.

    NONE disables compression for the entire export operation.

See Also:

Oracle Database Licensing Information for information about **** licensing
requirements ***** for the Oracle Advanced Compression option
"

=> ou seja, além da versão/release, é bom deixar claro para quem for usar que
há necessidade de LICENCIAMENTO EXTRA para se poder usar a compressão
on-the-fly nativa - se isso não estiver presente não tem outro jeito que não
"quebrar" a exportação em arquivos menores e os ir compactando manualmente
cfrme forem criados...

--- Em oracle_br@yahoogrupos.com.br, "Milton Bastos Henriquis Jr."
<miltonbastos@...> escreveu