Sent: Monday, February 27, 2012 6:45 PM
Subject: Re: [Orasi] ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΥΦΛΩΝ

Συμφωνώ μαζί σου Τατιάνα. Πιθανόν οι υποστηρικτές των ειδικών σχολείων έχουν στο μυαλό τους τον τρόπο με τον οποίο σήμερα λειτουργούν τα σχολεία. Όμως όταν μιλούμε για ένταξη και για ενσωμάτωση αυτό από μόνο του προϋποθέτει μια άλλη οργάνωση και λειτουργία του γενικού σχολείου. Θεωρώ πως είναι πιο εύκολο είναι να βρίσκουμε αυτά που μας χωρίζουν από το υπόλοιπο σύνολο παρά αυτά που μας ενώνουν. Μήπως λοιπόν πρέπει να κινηθούμε όλοι προς αυτήν την κατεύθυνση; Και κάτι άλο !γιατί θεωρούμε πως στο γυμνάσιο είναι πιο απλά τα πράγματα; Και εκεί τα παιδιά είναι πολύ σκληρά και αν σε κάνουν παρέα θα είναι όχι γιατί σε θεωρούν ισότιμο αλλά από οίκτο, από φιλανθρωπία και ναι το παιδί ακόμη και τότε θα βιώσει το χλευασμό από κάποια άτομα.
Φιλικά
Νατάσα
---- From: "Tatiana Nisioti" <anisi...@otenet.gr>
Sent: Sunday, February 26, 2012 11:10 AM

Νίκο, θα σου γρπάψει τώρα ένας άνθρωπος που - θέλεις από άγνοια των γονιών του, θέλεις αό αντίδρασή του, ίσως λαθεμένη για πολλούς - πέρασε τα χρόνια του Δημοτικού σχολείου στο δημόσιο δημοτικό - ένα από αυτά της Ν. Σμύρνης -
μολονότι είχε πολύ περιορισμένη όραση, τόση που να διαβάζει στο 1 ή2cm
απόσταση από το βιβλίο(!!):
Όταν οι γονείς θεωρούν το παιδί τους ισάξιο και ισοδύναμο κοινωνικά κι
εκπαιδευτικά, με το αδερφάκι ή τα ξαδερφάκια του - γιατί αυτά τα άτομα είναι ο πρώτος κοινωνικός πυρήνας της ολόπλευρης ανάπτυξης του ανθρώπου - τότε και
το ίδιο το παιδί, ολικώς ή μερικώς τυφλό, θα νιώθει πιο δυνατό και να
μιλήσει στους συμμαθητές του και να παίξει μαζί τους και, ακόμα κι όταν
δεχτεί τα κακεντεχή πειράγματά τους, να μην το βάλει κάτω, ξέροντας πως έχει
την υποστήριξη κι αγάπη των άλλων, "καλών" παιδιών και της δασκάλας ή του
δασκάλου που το έχουν αποδεχτεί. Τώρα, αν "πέσει" σε "κομπλεξικό" - δε θα
εξηγήσω ή επεξηγήσω τη λέξη, νιώθοντας πως καταλαβαίνετε όλοι τι εννοώ -
τότε, ή, έχοντας πάντα στο πλευό "σωστούς" γονείς, τον/την βάζουν στη θέση του/της - και με την αρωγή της Δ/νσης του σχολείου, ή σε έσχατη περίπτωση,
του αλλάζουν και σχολείο πριν προλάβει να εγκλιματιστεί.
Βέβαια, επειδή ακόμα κι αυτός ο όρος του "κομπλεξικού" μπορεί πιθανότατα να οφείλεται - ή να ωφείλετο στο παρελθόν - σε άγνοια επί και περί της ειδικής εκπαίδευσης και αγωγής, όλα αυτά για να γίνουν/πραγματοποιηθούν προϋποθέτουν
ριζικές και βασικές αλλαγάες στα σχολεία. Κι έδώ εννοώ, εκτός από τον
υλικο-τεχνολογικό εξοπλισμό, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την ύπαρξη κοινωνικής υπηρεσίας. Δεν ξέρω, παιδιά, έχω απομακρυνθεί από τα εκπαιδευτικά
δρώμενα χρόνια τώρα..., δε γνωρίζω αν, ποια και πόσα δημόσια σχολεία
παρέχουν τέτοια υπηρεσία...
Σου μίλησε μόλις ένας άνθρωπος για τον οποίο τα χρόνια του Δημοτικού ήσαν τα
καλύτερα και πιο ανέμελα χρόνια της ζωής του, όπως για τους περισσότερους
από εμάς φαντάζομαι. Δόξα τω Θεώ, ή στην τύχη ήστις συγκηρίες, είχα
δασκάλους... καλύτερους κι απ' τους γονείς μου - ο τρόπος του λέγειν, για να
γίνω κατανοητή.
----- Original Message ----- From: "ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ" <nxari...@freemail.gr>
<orasi@hostvis.net>
Sent: Saturday, February 25, 2012 3:57 PM

και πες ότι εξασφαλίζονται όλα αυτά. ο μαθητής ή η μαθήτρια θα είναι
εντάξη; δε μου λέτε; τι θα κάνει στο διάλειμα; τι θα κάνει στη γυμναστική;
πως θα φλερτάρει; εκτώς κι αν αυτά για σας είναι δευτερεύοντα.
----- Original Message ----- From: "Tatiana Nisioti" <anisi...@otenet.gr>
Sent: Saturday, February 25, 2012 12:27 PM

Κώστα μου, καμία αντίρρηση και επι της αρχής και επι του πρακτέου, με
αυτό το όραμα - έχεις κι έχετε, ίσως, καταλάβει τη συλλογιστική μου -
αλλά με τις σωστές π¨ροΫποθέσεις για τους τυφλούς εκπαιδευόμεμους
μαθητές. *Όπου "πρποϋποθέσεις", τεχνολογικός και εκπαιδευτικός
εξοπλισμός.
----- Original Message ----- From: "Kostas Theodoropoulos" <ks...@otenet.gr>
Sent: Saturday, February 25, 2012 11:42 AM

Καλημέρα Τατιάνα. Χτύπησε ο δαίμονας των υπολογιστών. Λοιπόν έγραφα πως το όραμα είναι κάποια στιγμή να μην υπάρχουν ειδικά σχολεία και ο τυφλός
μαθητής / μαθήτρια να εκπαιδεύεται στο κοινό σχολείο. Σε μια κοινωνία
που η διαφορά θα αποτελεί παρελθόν.
Καλό σου τριήμερο.

-----Αρχικό μήνυμα----- From: Tatiana Nisioti