Γεια σου Μένο.
Πολλοί είναι αυτοί που παραπονιούνται για την φωνή που έρχεται με το
nvda και τους βρήσκω δίκαιο παρόλο που εμένα δεν με πιράζει καθόλου
αλλά χρειάζονται κάποιες διεφκρινήσεις.
Η δουλειά του αναγνώστη οθόνης είναι όπως λέει και το όνομα του να
διαβάζει την οθόνη και να το κάνει καλά. Το nvda κατα την γνώμη μου
κάνει καλή δουλειά.
Δεν είναι η δουλειά των κατασκεβαστών του καθε αναγνώστη οθόνης για να
φτιάξουν και φωνή. Υπάρχουν παρα πολλές φωνές διαθέσημες και ο καθένας
μπορεί να διαλέξει αυτήν που θέλει.
Στα Ελληνικά βέβαια αυτό δεν είναι και τόσο αλήθεια αφού οι επιλογές
μας είναι μετριμένες.
Το nvda λοιπόν αφού είναι δωρεάν αναγνώστης οθόνης ανοιχτού κώδικα θα
έπρεπε να διαθέτει και δωρεάν φωνή και η πιο κατάληλη λύση είναι το
espeak που και αυτό είναι ανοιχτού κώδικα και είναι δωρεάν.
Επίσης το espeak είναι γρήγορο και ελαφρύ και υποστιρίζει πολλές
γλώσσες. Τώρα το πόσο καλά τις υποστιρίζει είναι υποκειμενικό. Εγώ τον
συνήθησα αλλά δεν λέω πως είναι τέλιο.
Οι υπόληποι αναγνώστες οθόνης όπως jaws, supernova και λοιπά
χρησιμοποιούν φωνές που μπορεί να ακούγονται καλύτερα αλλά πλερώνουν
για να μπορούν να τις βάλουν στα προγράματα τους και από την τιμή που
μας τα χραιώνουν βγάζουν αυτά που έδωσαν.

Για το nvda επίσης κάποιος μπορεί να αγωράσει τον συνθέτη vocalizer
που προσφέρει φωνές σε ψηλή ποιότητα σε πολύ καλή τιμή.
Σύμφωνα με το www.nvda.gr μπορεί κάποιος να αγωράσει μία άδια για το
vocalizer στην τιμή των 69 ευρώ που του δίνει την δυνατότητα να
εγκαταστήσει όσες φωνές θέλει και σε ότι γλώσσα θέλει.
Αυτό κατα την γνώμη μου είναι ένα πολύ καλό πακέτο και για αυτούς που
θέλουν καλύτερες φωνές είναι ότι καλύτερο.
Ελπίζω να σε βοήθησα
Νίκος