να είσαι καλά φίλε. να ξέρεις ότι κι εσύ μπορείς να γράψεις το ίδιο καλά, αρκεί να το παιδεύεις λίγο το πράγμα. ----- Original Message ----- From: "Σκορδίλης Σπύρος" <spyri...@otenet.gr>
Sent: Sunday, December 30, 2012 11:33 PM
Subject: Re: [Orasi] ποίημα, επίσκεψη στο ικα

νίκο πολλά πολλά συνχαριτίρια.
----- Original Message ----- From: "ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ" <nxari...@freemail.gr>
Sent: Sunday, December 30, 2012 8:05 PM
Subject: [Orasi] ποίημα, επίσκεψη στο ικα

Με αυτό το ποίημα, επιδιώκω να αναδείξω τη νοοτροπία των δημοσίων υπαλλήλων. Θα μου πείτε τώρα: την ίδια νοοτροπία έχουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι; Όχι βέβαια. Όμως όπως θα δείτε, μιλάω γι αυτούς που δουλεύουν, μιλάω και γι αυτούς που δε δουλεύουν. Ακούστε πως κατά τη γνώμη μου, συμπεριφέρονται οι μεν και πως οι δε.

Επίσκεψη στο ΙΚΑ

Χρειάστηκε να επισκεφτώ, ένα πρωί το ΙΚΑ!

Ήταν μεγάλη η συμφορά, που βρέθηκα εκεί.

Μία ουρά ατέλειωτη, μέχρι το δρόμο βρήκα,

πίστεψα το προσωπικό, ότι δεν επαρκεί.

Μπαίνω που λέτε στην ουρά, Θεούλη μου σπρωξίδι!

Όχι! Εγώ ήρθα πιο πριν, εσύ ήρθες μετά.

Μούντζες! Φοβέρες! Απειλές! Κατάρες και βρισίδι,

Άμα αρχίσει ο Έλληνας, δύσκολα σταματά.

Να μη σας τα πολυλογώ, έφτασε η σειρά μου!

βγαίνω απ'τη μάχη ακέραιος! Σώος και αβλαβής.

Γελάτε; Σοβαρολογώ! Δεν κρύβω τη χαρά μου,

Λίγο ακόμα θα'μουνα, σας λέω φρενοβλαβής.

Μέσα στα αφτιά μου ο τσακωμός! Άνθρωποι που φωνάζουν,

Δε σταματώ! Απερίσπαστος, πάω για τα κισσέ.

Δύω υπαλλήλους έκπληκτος, ακούω να κουβεντιάζουν,

Για ένα σήριαλ Τούρκικο, με κάποια Εϊσέ.

Συγνώμη! Λέω αμήχανος, Μπορώ να σας ρωτήσω;

Χαμπάρι αυτοί! Στον κόσμο τους! για την Εϊσε μιλάν.

πόσο την ψυχραιμία μου, άραγε να κρατήσω;

Ο κόσμος να αγανακτεί και να κολοβαράν;

Έέέέίί! Τους φωνάζω! Μπήκανε, οι Τούρκοι στην Ελλάδα!

Εύγλωττο ήταν το βλέμμα τους και δολοφονικό.

Τι να'κανα! Δεν άντεξα, μου'ρχότανε ζαλάδα!

Ή έμφραγμα θα πάθαινα, ή εγκεφαλικό.

Να τους εκθέσω ήθελα, το πρόβλημα που είχα,

Με όλες τις λεπτομέρειες, χωρίς χρονοτριβή.

Μα με την πρώτη φράση μου, μου έκοψαν το βήχα,

Αυτή θα είναι σκέφτομαι, για πριν η αμοιβή.

Απέναντι! Ο συνάδελφος, για το δικό σας θέμα,

Μου λέει ο ένας απ'τους δυό, μιλώντας νευρικά.

Δεν το πιστεύω! Αδύνατων! Τα νεύρα μου στο τέρμα,

Τεντώνονται επικίνδυνα, θα σπάσουν τελικά.

Φτάνοντας στον υπάλληλο, του λέω, καλημέρα!

Τι ήθελα να του την πω; μετάνιωσα, σαφώς.

Για να μου πάρει απ'την αρχή, που λέτε τον αέρα,

Πείτε μου κύριε! Φώναξε, λες κι ήμουνα κουφός.

Μου λείπουν κάτι ένσημα! Κάπου τα έχω χάσει!

Να κάνω τι χρειάζεται, να μου δοθούν ξανά;

Μπράβο! Σας δίνω εύσημα! Για τη δική σας δράση!

Μήπως να αποφεύγατε, ετούτο το βραχνά;

Εγώ σας προειδοποιώ, πως είναι χρονοβόρο.

Το κάνει κάποιος που'φτασε, στο χείλος του γκρεμού.

Καθόλου δεν προσέχετε, θα είναι ψυχοφθόρο!

φιλάμε χρόνια ένσημα, σαν κόρη οφθαλμού.

Το στόμα ανοίγω, μα φωνή, δε μπόρεσα να βγάλω.

Τι έπαθα; Μουγκάθηκα! Μου'φυγε η μιλιά.

Αλήθεια! Σας ορκίζομαι! Ήταν το σοκ μεγάλο!

Κατάπινα και ένιωθα, μες'το λαιμό γυαλιά.

Συγνώμη! Με δουλεύεται; Μπόρεσα να ρωτήσω!

Κι ακούω με ανακούφιση, πως βγαίνει η φωνή.

Καθόλου κύριε! Μου λέει! Μου ήρθε να τον φτύσω!

Μα ένα πλατύ χαμόγελο, άφησε να φανεί.

Θερμά συγχαρητήρια, θα'θελα να σας δώσω,

Μιλώ για τους απέναντι, μου λέει ψιθυριστά.

πολλές φορές μου έρχεται, κύριε να τους τα χώσω,

μα έχουν δόντι ισχυρό κι ετούτο με κρατά.

Δεν έχουν αντικείμενο, κάθονται όλη μέρα!

Εφημερίδα, στοίχημα κι όλα τα σχετικά.

Εμάς μας βγαίνει η πίστη εδώ, δεν παίρνουμε αέρα

Κι αυτοί να μας το παίζουνε, μεγάλα αφεντικά.

Ζητώ συγνώμη! Θέλησα, πιο πριν να σας πειράξω.

Είδα πως τσαντιστήκατε, λυπάμαι ειλικρινά.

Για να με συγχωρήσετε, ευθείς εγώ θα πράξω,

Κάτι που απ'το χέρι μου, πιστέψτε με, περνά!

Όπως σας είπα και πιο πριν, η διαδικασία,

Θέλει γύρω στο τρίμηνο, να ολοκληρωθεί.

Για σας θα κάνω εξαίρεση, λέει με σημασία,

Του λέω σας ευχαριστώ, πολύ είχα αγχωθεί.

Κάντε μου μία αίτηση, να λέτε, τι ζητάτε,

Πηγαίνετε πρωτόκολλο κι ελάτε εδώ μετά.

Δε θα καθυστερήσετε, στο σπίτι σας να πάτε,

Τα ένσημα θα πάρετε, μέσα σε δυο λεπτά.

όπως τα είπε έγιναν! Θέλησε να ξεμπλέξω,

Με τα χαμένα ένσημα, ξεμπέρδεψα, τσακ μπαμ.

Η τύχη συνεχίστηκε, γιατί όταν βγήκα έξω,

Σταματημένο πέτυχα, να περιμένει τραμ.

Νίκος Χαρίτος