«Όταν πήγα στο σπίτι εκείνο το βράδυ και η γυναίκα μου σέρβιρε το δείπνο, της
έπιασα το χέρι και της είπα, έχω κάτι να σου πω. Εκείνη κάθισε και έφαγε
αμίλητη. Παρατήρησα τον πόνο στα μάτια της.

Ξαφνικά δεν ήξερα πώς να ανοίξω το στόμα μου. Αλλά έπρεπε να γνωρίζει τι
σκεφτόμουν. Θέλω διαζύγιο. Έθεσα το θέμα ψύχραιμα. Εκείνη δεν φάνηκε να την
ενόχλησαν τα λόγια μου, απλά με ρώτησε, γιατί;

Απέφυγα την ερώτησή της. Αυτό την έκανε να θυμώσει. Πέταξε τα ξυλάκια και μου
φώναξε, δεν είσαι άντρας! Εκείνο το βράδυ, δεν ξαναμιλήσαμε. Εκείνη έκλαιγε.
Ήξερα ότι ήθελε να μάθει τι είχε συμβεί στο γάμο μας. Αλλά δεν μπορούσα να της
δώσω μια ικανοποιητική απάντηση. Είχα δώσει την καρδιά μου στην Jane. Δεν την
αγαπούσα πια. Την λυπόμουν!

Με ένα βαθύ αίσθημα ενοχής, συνέταξα ένα συμφωνητικό διαζυγίου, το οποίο δήλωνε
ότι θα έπαιρνε το σπίτι μας, το αυτοκίνητο μας, και το 30% του μετοχικού
κεφαλαίου της εταιρείας μου. Το κοίταξε και στη συνέχεια το έσκισε σε κομμάτια.
Η γυναίκα που είχε περάσει δέκα χρόνια από τη ζωή της μαζί μου, είχε γίνει μια
ξένη. Λυπήθηκα για το χάσιμο του χρόνου και της ενέργειας της, αλλά δεν
μπορούσα να πάρω πίσω ό, τι είχα πει για την αγάπη μου για την Jane. Στο τέλος,
ούρλιαξε κλαίγοντας μπροστά μου, το οποίο ήταν αυτό που περίμενα να δω. Για
μένα η κραυγή της ήταν στην πραγματικότητα ένα είδος απελευθέρωσης. Η ιδέα του
διαζυγίου μου είχε γίνει εμμονή για αρκετές εβδομάδες και τώρα η απόφασή μου
γινόταν πιο ξεκάθαρη.

Την επόμενη μέρα, γύρισα σπίτι πολύ αργά και την βρήκα να γράφει κάτι στο
τραπέζι. Δεν έφαγα, πήγα κατευθείαν για ύπνο και κοιμήθηκα πολύ γρήγορα γιατί
ήμουν κουρασμένος μετά από μια κουραστική μέρα με τη Jane. Όταν ξύπνησα, ήταν
ακόμα εκεί στο τραπέζι και έγραφε. Δεν με ένοιαζε γι "αυτό γύρισα απο την άλλη
και ξανακοιμήθηκα.

Το πρωί μου παρουσίασε του δικούς της όρους για το διαζύγιο: δεν ήθελε τίποτα
από μένα, το μόνο που ζητούσε ήταν ένα μήνα προθεσμία πριν από την έκδοση του
διαζυγίου. Ζήτησε αυτό το μήνα, να προσπαθήσουμε και οι δύο να ζήσουμε όσο το
δυνατόν πιο φυσιολογικά. Οι λόγοι της ήταν απλοί: ο γιος μας είχε εξετάσεις σε
ένα μήνα και δεν ήθελε τον ταράξουμε λόγω του διαλυμένου γάμου μας.

Αυτό ήταν ευχάριστο για μένα. Αλλά ήθελε και κάτι άλλο, μου ζήτησε να θυμηθώ
πως την είχε πάει αγκαλιά στο νυφικό δωμάτιο την ημέρα του γάμου μας. Ζήτησε
κάθε μέρα για όλη τη διάρκεια του μήνα, να την πηγαίνω απο το υπνοδωματίου μας
στην μπροστινή πόρτα κάθε πρωί. Νόμιζα ότι ήταν τρελή. Για να κάνω τις
τελευταίες ημέρες μας μαζί υποφερτές δέχτηκα το περίεργο αίτημα της.

Μίλησα στη Jane σχετικά με τους όρους του διαζύγιο που μου έθεσε η σύζυγός μου.
Γέλασε δυνατά και πίστευε ότι ήταν παράλογο. Δεν έχει σημασία τι κόλπα θα
κάνει, έχει να αντιμετωπίσει το διαζύγιο, είπε περιφρονητικά.

Η γυναίκα μου και εγώ δεν είχαμε καμία σωματική επαφή από τη στιγμή που
εξέφρασα ρητά την πρόθεση μου για διαζύγιο. Έτσι, όταν την πήρα στην αγκαλιά
μου την πρώτη ημέρα, και οι δύο αισθανθήκαμε άβολα. Ο γιος μας χειροκροτούσε
πίσω μας, ο μπαμπάς κρατάει την μαμά στην αγκαλιά του. Τα λόγια του μου
προκάλεσαν πόνο. Από το υπνοδωμάτιο στο σαλόνι και στη συνέχεια στην πόρτα,
περπάτησα πάνω από δέκα μέτρα έχοντας την στην αγκαλιά μου. Έκλεισε τα μάτια
της και είπε πολύ σιγά. Μην πείς στον γιο μας για το διαζύγιο. Έγνεψα
καταφατικά, νιώθοντας αναστατωμένος. Την άφησα έξω από την πόρτα. Πήγε στην
στάση να περιμένει το λεωφορείο για να πάει στην δουλειά. Οδήγησα μόνος μου για
το γραφείο.

Την δεύτερη ημέρα, και οι δύο ενήργησαμε πολύ πιο εύκολα. Έσκυψε πάνω στο
στήθος μου. Μπορούσα να μυρίσω το άρωμα στην μπλούζα της. Συνειδητοποίησα ότι
δεν είχα κοίταξει προσεκτικά αυτή τη γυναίκα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Συνειδητοποίησα ότι δεν ήταν πια νέα. Υπήρχαν λεπτές ρυτίδες στο πρόσωπό της,
τα μαλλιά της είχαν αρχίσει να γκριζάρουν! Ο γάμος μας είχε αφήσει τα σημάδια
του πάνω της. Για ένα λεπτό αναρωτήθηκα τι είχα κάνει γι "αυτήν.

Την τέταρτη ημέρα, όταν την σήκωσα, ένιωσα την αίσθηση της οικειότητας να
επιστρέφει. Αυτή ήταν η γυναίκα που είχε δώσει δέκα χρόνια της ζωής της σε
μένα. Την πέμπτη και έκτη μέρα, κατάλαβα ότι η αίσθηση της οικειότητας
αναπτυσσόταν ξανά. Δεν είχα πει στη Jane γι "αυτό. Όσο περνούσε ο καιρός η
διαδικασία γινόταν και πιο εύκολη. Ίσως η καθημερινή προπόνηση με έκανε πιο
δυνατό.

Ένα πρωί διάλεγε τι να φορέσει. Δοκίμασε αρκετά φορέματα, αλλά δεν μπορούσε να
βρει το κατάλληλο. Τότε αναστέναξε, όλα τα φορέματά μου είναι μεγάλα. Ξαφνικά
συνειδητοποίησα ότι ο λόγος που μπορούσα να την σηκώσω τόσο εύκολα, ήταν ότι
είχε αδυνατίσει πολύ.

Ξαφνικά το συνειδητοποίησα . είχε τόσο πολύ πόνο και πίκρα στην καρδιά της.
Ασυνείδητα την πλησίασα και αγγίξα το κεφάλι της.

Ο γιος μας ήρθε εκείνη τη στιγμή και είπε, μπαμπά, ήρθε η ώρα να πας τη μαμά
έξω. Γι "αυτόν, βλέποντας τον πατέρα του να κρατά στην αγκαλιά του τη μητέρα
του είχε γίνει ένα ουσιαστικό κομμάτι της ζωής του. Η σύζυγός μου έκανε νόημα
στον γιο μας να έρθει πιο κοντά και τον αγκάλιασε σφιχτά. Γύρισα το πρόσωπό
μου, γιατί φοβόμουν ότι θα άλλαζα γνώμη την τελευταία στιγμή. Στη συνέχεια την
κράτησα στην αγκαλιά μου, περπατώντας από την κρεβατοκάμαρα, μέσα από το
σαλόνι, στο διάδρομο. Το χέρι της ήταν περασμένο γύρω απο τον λαιμό μου.
Κράτησα το σώμα της σφιχτά. Ήταν ακριβώς όπως την ημέρα του γάμου μας.

Αλλά το λιγοστό της βάρος μου προκάλεσε θλίψη. Την τελευταία ημέρα, όταν την
κρατούσα στην αγκαλιά μου, με δυσκολία μπορούσα να περπατήσω. Ο γιος μας είχε
πάει στο σχολείο. Την κρατούσα σφικτά και της είπα, δεν είχα παρατηρήσει ότι η
ζωή μας δεν είχε οικειότητα. Πήγα στο γραφείο .. πήδηξα γρήγορα έξω από το
αυτοκίνητο χωρίς να κλειδώσω την πόρτα. Φοβόμουν οτι οποιαδήποτε καθυστέρηση θα
με κάνει να αλλάξω γνώμη . Πήγα επάνω και όταν η Jane άνοιξε την πόρτα της
είπα, Συγγνώμη, Jane, δεν θέλω πια το διαζύγιο.

Με κοίταξε, έκπληκτη, και άγγιξε το μέτωπό μου. Μήπως έχεις πυρετό; Είπε.
Έβγαλα το χέρι της από το κεφάλι μου. Λυπάμαι, Jane, είπα, δεν θα χωρίσω. Η
συζυγική μας ζωή ήταν βαρετή γιατί αυτή και εγώ δεν εκτιμήσαμε τις λεπτομέρειες
της ζωής μας, όχι γιατί δεν αγαπιόμασταν πια. Τώρα συνειδητοποίησα ότι από τότε
που την πήγα στην αγκαλιά μου στο σπίτι μου την ημέρα του γάμου μας, υποτίθεται
οτι θα την κρατούσα μέχρι να μας χωρίσει ο θάνατός. Η Jane ξαφνικά ξύπνησε. Μου
έδωσε ένα δυνατό χαστούκι, χτύπησε την πόρτα και ξέσπασε σε κλάματα. Κατέβηκα
κάτω και έφυγα. Στο ανθοπωλείο στο δρόμο, παρήγγειλα ένα μπουκέτο λουλούδια για
τη γυναίκα μου. Η πωλήτρια με ρώτησε τι θα γράψω στην κάρτα. Χαμογέλασα και
έγραψα, θα σε κρατάω στην αγκαλιά μου κάθε πρωί μέχρι να μας χωρίσει ο θάνατός.

Το βράδυ που έφτασα στο σπίτι, με λουλούδια στα χέρια και ένα χαμόγελο στο
πρόσωπό, έτρεξα στη σκάλα, και βρήκα την γυναίκα μου στο κρεβάτι νεκρή. Η
σύζυγός μου πολεμούσε τον καρκίνο για μήνες και ήμουν τόσο απασχολημένος με τη
Jane για να το παρατηρήσω. Ήξερε ότι θα πεθάνει σύντομα και ήθελε να με σώσει
από την όποια αρνητική αντίδραση μπορεί να είχε ο γιός μας για το διαζύγιο.
Τουλάχιστον, στα μάτια του γιου μας, ήμουν ένας στοργικός σύζυγος .

Οι μικρές λεπτομέρειες της ζωής είναι αυτό που πραγματικά έχει σημασία σε μια
σχέση.

Δεν είναι το μεγάλο σπίτι, το αυτοκίνητο, η περιουσία ή τα χρήματα στην τράπεζα.

Όλα αυτά μπορεί να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την ευτυχία, αλλά
δεν μπορούν να μας κάνουν ευτυχισμένους.

Βρείτε χρόνο για να είστε φίλος με την γυναίκα σας και κάντε εκείνα τα μικρά
πράγματα ο ένας για τον άλλον που δημιουργούν οικειότητα.

Να έχετε ένα πραγματικά ευτυχισμένο γάμο!

Μοιραστείτε αυτή την εξομολόγηση και μπορεί να σώσετε έναν γάμο. Πολλές
αποτυχίες στη ζωή, έγιναν απο ανθρώπους που δεν συνειδητοποίησαν πόσο κοντά
ήταν στην επιτυχία όταν τα παράτησαν.

Θυμηθείτε η αγάπη είναι ο πλουσιότερος όλων των θησαυρών.

Χωρίς αυτήν δεν υπάρχει τίποτα. Και είναι πάντα εκεί. Η αγάπη δεν χάνεται ποτέ,
ακόμα και αν τα οστά ενός εραστή είναι στο έδαφος λεπτά σαν πούδρα. Η βάση της
αγάπης είναι η ψυχή, και αυτή είναι άφθαρτη και επομένως αιώνια. Η ομορφιά
μπορεί να καταστραφεί, αλλά όχι η αγάπη.

άγγελος