Είχαν στόχο και τα κατάφεραν
Με εννέα μετάλλια γύρισε η Εθνική Ομάδα Στίβου ΑμεΑ από το παγκόσμιο πρωτάθλημα
της Λυών. Τα τέσσερα ήταν αργυρά και τα πέντε χάλκινα. Το χρώμα του μεταλλίου
έχει ελάχιστη σημασία, αφού τελικά κερδισμένη είναι η επιμονή, το όραμα και η
υπέρβαση.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΑΚΟ Α. ΜΑΝΤΟΥΒΑΛΟ

ΒΟΥΛΑ ΚΑΝΤΖΑ
ΑΡΓΥΡΟ ΣΤΟ ΑΛΜΑ ΕΙΣ ΜΗΚΟΣ

«Από τα 23 μου χρόνια, που απώλεσα εντελούς την όρασή μου, ένιωσα ότι έγινα
ακόμα δυνατότερη. Τις μεγαλύτερες επιτυχίες τις είχα μετά. Στη ζωή πρέπει να
μάθουμε να χάνουμε, να κερδίζουμε, μα -το κυριότερο όλων- να συνεχίζουμε την
προσπάθεια» λέει στο PEOPLE. Η Βούλα, λόγω της φύσης της αναπηρίας της,
συνοδεύεται πάντα στους αγώνες από τον προπονητή της, Θόδωρο Κατσωνόπουλο. «Ο
τυφλός πρέπει να νιώσει ασφάλεια για να κάνει το άλμα. Τον κυριότερο ρόλο σε
αυτό παίζει ο συνοδός. Αυτός πρέπει να με κρατάει ψύχραιμη και να μη μου
μεταδίδει καθόλου άγχος, κάτι που ο Θοδωρής το έχει καταφέρει απόλυτα. Τον
ευχάριστο) και του αφιερώνω το μετάλλιο!» λέει η Βούλα συγκινημένη. «Προσπαθώ
να είμαι απόλυτα συγκεντρωμένος για να βοηθάω τη Βούλα στην προσπάθεια που
κάνει. Στη Λιόν, αφού μέτρησα τα βήματα, την έβαλα στη σωστή θέση, κάθισα σε
σημείο που ο αέρας να μην "παίρνει" τη φωνή μου και να ξεγελάει τη Βούλα και
της είπα: "Βούλα, είσαι πολύ δυνατή, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις, κάντο"»
περιγράφει στο PEOPLE ο προπονητής της.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΓΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΡΓΥΡΟ ΣΤΟΝ ΑΚΟΝΤΙΣΜΟ
Ο Γιώργος Βαγιανόπουλος στη Λιόν συμμετείχε στην πρώτη μεγάλη διοργάνωση της
καριέρας του στην κατηγορία για αθλητές με εγκεφαλική παράλυση. Ο Θεσσαλονικιός
πρώην kick boxer κατέκτησε τη δεύτερη θέση. «Μια μέρα πριν από τον αγώνα
ανέβασα 40 πυρετό, ένιωθα τα γόνατά μου κομμένα, ήμουν εξαντλημένος. Μπήκα στο
στίβο κι έριξα μόνο με τεχνική, χωρίς καθόλου εκρηκτικότητα. Αν ήμουν καλά, θα
τον κέρδιζα το Γερμανό» (σ.σ.: ο Σεμπάσπαν Ντιτζ κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο
στην κατηγορία) λέει στο PEOPLE. Δημοτικός υπάλληλος στη Σταυρούπολη
Θεσσαλονίκης, εξηγεί: «Παλιότερα έπαιρνα επίδομα από την Πρόνοια, τώρα που
έπιασα δουλειά στο δήμο κόπηκε. Ευτυχώς, όμως, μένω κοντά στο στάδιο και με τον
Λάζαρο Στεφανίδη, τον προπονητή μου, δουλεύουμε από δυο-τρεις μέχρι και έξι
ώρες την ημέρα. Από το πουθενά, βρέθηκα δεύτερος στον κόσμο, με πολλή δουλειά
και προσπάθεια. Έτσι και η χώρα μου βρίσκεται σε μια δύσκολη καμπή, αλλά θα τα
καταφέρουμε. Έχουμε ψυχή και δύναμη κι αυτό το αποδεικνύουμε!».

ΜΑΡΙΝΟΣ ΦΥΛΑΧΤΟΣ
ΑΡΓΥΡΟ ΣΤΗ ΔΙΣΚΟΒΟΛΙΑ

Ο Μαρίνος είναι αθλητής με ακρωτηριασμό, ύστερα από ένα ατύχημα που είχε σε
ηλικία 5,5 ετών. «Συμμετέχω τώρα πολλά χρόνια σε αγώνες. Με έχουν βοηθήσει μόνο
η οικογένεια μου, ο προπονητής μου, Ηλίας Αθανασιάδης, και η γυμνάστρια Βούλα
Ουγκανίδου. Πάνω απ' όλα, όμως, η βοήθεια του Θεού και της Παναγίας. Το
μετάλλιό μου το αφιερώνω στην εκκλησία Παναγία Μαλεβή στην Τρίπολη» λέει στο
ΡΕΟΡΕΕ. «Μετά τους Ολυμπιακούς του Πεκίνου και τη διάκριση εκεί δικαιούμαι
πρόσληψη. Περιμένω να υλοποιηθεί. Μέχρι τότε, δουλεύω στα ΚΤΕΑ Χαλκιδικής.
Χρειάζεται να διανύω σε καθημερινή βάση 100 χιλιόμετρα για να προπονούμαι.
Τουλάχιστον μου έχουν δώσει τα κλειδιά από το δημοτικό στάδιο και πηγαίνω όποτε
θέλω» συνεχίζει.

ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΟΡΟΚΙΔΑ
ΑΡΓΥΡΟ ΣΤΟΝ ΑΚΟΝΤΙΣΜΟ

Η Δήμητρα Κοροκίδα, αθλήτρια με κάκωση νωτιαίου μυελού, ήταν πρωτάρα σε μεγάλες
διοργανώσεις, χωρίς αυτό να την εμποδίσει να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στον
ακοντισμό. Πρώην αθλήτρια του Tae Kwon Do, ήξερε ότι μόλις ανέβει στην πατέντα
(το ειδικό αμαξίδιο των αγώνων) θα τα καταφέρει:

«Είχα συγκεντρωθεί απόλυτα, άκουσα τις οδηγίες του πιο δικού μου ανθρώπου σε
αυτή την προσπάθεια, της προπονήτριάς μου, Αθηνάς Χατζηστύλη, που της αφιερώνω
και το μετάλλιο».

Η Δήμητρα, ταυτόχρονα με τον πρωταθλητισμό, είναι και δασκάλα πολεμικών τεχνών
(Tae Kwon Do, Hapkido, Tang Soo Do, Haedong Kumdo): «Παίρνω απίστευτη δύναμη
από τα παιδιά, στα οποία διδάσκω πολεμικές τέχνες στον Α.Σ.ΣΑ-ΤΖΑ. Ελπίζω πολύ
στη νέα γενιά, στην παιδεία της. Ελπίζω ότι το περιστατικό που βίωσα τις
προάλλες, με μια ηλικιωμένη γυναίκα να κλείνει τη ράμπα απ' όπου περνάω με το
καροτσάκι και να με βρίζει κι από πάνω, δεν θα το βιώσω από νεότερα παιδιά»
λέει στο PEOPLE. «Κάνω τους τελευταίους τρεις μήνες αγωνιστικό αμαξίδιο, στα
100 και στα 200 μέτρα Στόχος μου είναι οι Παραολυμπιακοί. Δεν ξέρω αν θα πάω με
ρίψεις ή με αμαξίδια, πάντως θα πάω!».

ΣΕΖΟΝ ΦΕΡΝΑΝΤΕΣ
ΧΑΛΚΙΝΟ ΣΤΗ ΣΦΑΙΡΟΒΟΛΙΑ

Ο Σεζόν είναι ένας βέρος Γλυφαδιώτης, που σε αντίθεση με άλλους αθλητές ένιωσε
τυχερός που έριξε με καύσωνα, γιατί, όπως είπε, είχε μάθει να ρίχνει με ζέστη.
Έτσι, έφτασε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, στην κατηγορία των αθλητών με
τετραπληγία: «Περίμενα ότι θα πάρω γύρω στην πέμπτη θέση, αλλά μάλλον έπιασε
τόπο το γούρι. Πριν από κάθε αγώνα με ξεματιάζει η νονά του προπονητή μου,
Πέτρου Λιάτσου. Αυτό νομίζω πως ήταν το μυστικό. Και μετά, αφού πήραμε το
μετάλλιο, Δευτέρα γυρίσαμε στην Ελλάδα, Τετάρτη παντρεύτηκα. Οπότε είχα δύο
λόγους να γιορτάσω».

Ο Σεζόν ήταν αθλητής ράγκμπι, αλλά σε έναν αγώνα μεταξύ Μάλτας και Ελλάδας
έπαθε το μοιραίο τραυματισμό. Όμως πώς αντιμετώπισε την κατάσταση; «Μετά τον
τραυματισμό που είχα στο ράγκμπι, ένιωσα να ξαναγεννιέμαι, να έχω μια δεύτερη
ευκαιρία στη ζωή. Έτσι, λοιπόν, έμαθα να μη στέκομαι στις λεπτομέρειες, να μη
χαλιέμαι με το παραμικρό. Κι αυτό λέω σε όλους, να ζήσουν τη ζωή, να μη
μιζεριάζουν, να μην γκρινιάζουν. Δεν είχα λεφτά, ούτε τώρα έχω. Αυτό που
μπορούσα να κάνω ήταν να παλέψω για το θαύμα. Και το μετάλλιο είναι ένα θαύμα».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΜΗΝΑΣ
ΧΑΛΚΙΝΟ ΣΤΟΝ ΑΚΟΝΤΙΣΜΟ

Μεστός, σαφής και λακωνικός, ο Γιώργος Καραμηνάς ασχολείται με το στίβο ΑμεΑ
από το 1987. Τώρα έβαλε ένα ακόμη μετάλλιο -το χάλκινο αυτή τη φορά- στη μεγάλη
του συλλογή στην κατηγορία P53-54: «Είμαι στους στίβους πολλά χρόνια. Ήμουν από
αυτούς που ιδρύσαμε τον πρώτο σύλλογο ΑμεΑ, τον ΠΑΣΚΑ. Θα σου πω, λοιπόν, ότι η
φιλοξενία των Γάλλων στη Λιόν δεν ήταν καλή. Ούτε το ξενοδοχείο, ούτε το
φαγητό. Αν εμείς στην Ελλάδα κάναμε αυτά που έκαναν αυτοί, θα μας κρεμούσαν στα
μανταλάκια πρώτοι οι Γάλλοι. Είχα πει ότι θα ήθελα να αποχωρήσω με ένα
μετάλλιο. Ίσως λοιπόν αυτός ήταν ο τελευταίος μου αγώνας, ειδικά τώρα που στην
κατηγορία μου δεν θα υπάρχει το αγώνισμα του ακοντισμού στις επόμενες
διοργανώσεις. Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω τη γυναίκα μου, που με
στήριξε όλα αυτά τα χρόνια, τους προπονητές μου και το σύλλογό μου. Θα ήθελα
από την πολιτεία να προσέξει και να στηρίξει τα άτομα που κάνουν πρωταθλητισμό.
Και να μη γίνονται διαχωρισμοί αρτιμελών και ανάπηρων».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΣΤΑΚΗΣ
ΧΑΛΚΙΝΟ ΣΤΟ ΤΡΙΠΛΟΥΝ

Ο Γιώργος ήταν ο νεότερος από τους αθλητές που κατέκτησαν μετάλλιο. Αθλητής
τριπλούν και ταχύτητας, αλλά και ποδοσφαιριστής, βγήκε τρίτος στην κατηγορία
των αθλητών με κινητική αναπηρία: «Τυχαία ξεκίνησε όλο αυτό. Κατέβαινα να κάνω
τρέξιμο στο ΟΑΚΑ, επειδή έπαιζα ποδόσφαιρο. Εκεί με είδε ο προπονητής μου, ο
Γιώργος Τόπτσης, και μου είπε αν θέλω να ασχοληθώ. Στην αρχή κάναμε ταχύτητες,
μετά μήκος και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Πίστευα πάντα πως όλα τα πράγματα
περνάνε από το μυαλό. Όταν λοιπόν το αποφάσισα, ένιωθα ότι μπορεί να βγει κάτι
καλό από όλο αυτό το "ταξίδι". Τώρα θα πάω βήμα-βήμα, με επόμενο μεγάλο στόχο
τους Παραολυμπιακούς στο Ρίο. Μέχρι τότε θα προπονούμαι, δεν θα σταματήσω να
προσπαθώ και να διορθώνω τα λάθη μου. Γιατί, κοιτώντας και λίγο γύρω μου, βλέπω
ότι είμαστε όλοι πολύ εύκολοι στην κριτική, αλλά δυσκολευόμαστε λίγο στην
αυτοκριτική. Αν το αλλάξουμε αυτό, τότε πιστεύω πως μπορούμε να αλλάξουμε
πολλά!».

ΜΑΙΡΗ ΣΤΑΜΑΤΟΥΛΑ
ΧΑΛΚΙΝΟ ΣΤΗ ΣΦΑΙΡΟΒΟΛΙΑ

Η Μαίρη θεωρείται η πρώτη γυναίκα σφαιροβόλος ΑμεΑ στην Ελλάδα. Έχει κατακτήσει
τρία χρυσά, δύο ασημένια, δύο χάλκινα -το ένα χάλκινο Παραολυμπιακό- μετάλλια
στην κατηγορία όπου αγωνίζονται αθλητές με εγκεφαλική παράλυση: «Ό,τι
καταφέρνουμε μόνοι μας το καταφέρνουμε. Ό,τι χρήματα ή μπόνους δικαιούμαστε από
την πολιτεία έχουμε να τα λάβουμε από το 2008. Αντίθετα, οι αρτιμελείς αθλητές
έχουν πληρωθεί. Γίνεται μια διάκριση που δεν θα έπρεπε να γίνεται. Ήρθαμε με 9
μετάλλια από τη Λιόν και δεν μας υποδέχτηκε κανείς. Βέβαια, όταν φέρεται έτσι η
πολιτεία, δεν είναι να απορείς γιατί στη γειτονιά μου, τη Νίκαια, κλείνουν τις
ράμπες εν έτει 2013. Εμείς, όλοι οι αθλητές με αναπηρία, έχουμε στόχους και θα
προσπαθήσουμε να τους πετύχουμε. Είναι καλό να προβάλλεται αυτό που κάνουμε,
προσπαθούμε πολύ! Μακάρι να υπάρχει ίση μεταχείριση των αρτιμελών με τους
ανάπηρους αθλητές».

ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥΔΑΚΗΣ
ΧΑΛΚΙΝΟ ΣΤΟΝ ΑΚΟΝΤΙΣΜΟ

Ο Κρητικός αθλητής αγωνίζεται στην κατηγορία για αθλητές με κάκωση νωτιαίου
μυελού. «Συμμετέχω τρία χρόνια σε υψηλό επίπεδο και τώρα πλέον μπορώ να πω ότι
οι τρεις πρώτοι στη Λιόν εναλλασσόμαστε στα μετάλλια σε όλες τις μεγάλες
διοργανώσεις. Για να είσαι σε αυτό το επίπεδο που βρισκόμαστε εμείς τώρα,
χρειάζονται για διατροφή, προπονήσεις, βοηθήματα και γιατρούς -χωρίς να έχεις
κάποιον τραυματισμό- κοντά στις 25-30 χιλιάδες ευρώ το χρόνο. Εγώ ευτυχώς έχω
χορηγό, τον επιχειρηματία Γιάννη Γενεράλη, και τα καταφέρνω πολύ καλά. Πριν από
το τροχαίο (που ευθύνεται για την αναπηρία) ήμουν ζαχαροπλάστης εδώ, στο
Ηράκλειο Κρήτης. Μετά, ειλικρινά, είδα τα πράγματα αλλιώς. Είδα πώς χάνεται η
ουσία στις λεπτομέρειες. Εκτιμάς πράγματα, αλλάζει η κοσμοθεωρία σου. Εδώ στην
Κρήτη έχουμε δημιουργήσει ένα σύλλογο ΑμεΑ "Νότιας Κρήτης ΑμεΑ το ΜΕΛΛΟΝ" και
μας στηρίζει πολύς κόσμος. Θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες για πράγματα που σε
κάποιον αρτιμελή φαντάζουν τόσο απλά και αν του εξηγήσω, θα τα εκτιμήσει πολύ
περισσότερο. Δεν χρειάζεται όμως! Το μόνο που χρειάζεται -και το λέω με όλη τη
δύναμη και της φωνής μου και της ψυχής μου στα νέα παιδιά- είναι το εξής: Να
ζήσουν τη ζωή, να τη στύψουν!»

Πηγή: «People»

Αρχική /  Ε.Ο.Τ. /  Επικαιρότητα /  Νομοθεσία /  Θέματα τυφλότητας /
Πολιτισμός /  Αθλητισμός /  Επικοινωνία

   Το www.eoty.gr λειτουργεί μέσα απο την προσβάσιμη πλατφόρμα του
Συλλόγου Τεχνολογικής Ανάπτυξης Τυφλών  Di-net 1,56
created by Thanasis Ilias