Ο Δημήτρης και η Charla είναι ένα ζευγάρι γεμάτο φαινομενικές αντιθέσεις, που
εδώ και 17 χρόνια βιώνει μιαν αγάπη διαφορετική απ' όλες τις άλλες. Κι εδώ
που τα λέμε, ποια αγάπη μοιάζει με μιαν άλλη;

Η συνάντηση με το Δημήτρη έγινε στο Micraasia, το πατρικό του σπίτι που στη
συνέχεια έγινε μια απ' τις πιο διάσημες ταράτσες στο Γκάζι, όπου μας διηγήθηκε
την ιδιαίτερη ιστορία του.
Ένας ανήσυχος Έλληνας και μια όμορφη Τουρκάλα συναντιούνται στη Νέα Υόρκη τη
δεκαετία του '80. Εκείνος θαμώνας ενός εστιατορίου όπου είχε γίνει δημοφιλές
στέκι για τους νέους του Μεγάλου Μήλου, κι εκείνη σερβιτόρα. Μια μέρα της
παραγγέλνει μαργαρίτα με καλαμαράκια (!) και την εντυπωσιάζει. Τον ρωτά από πού
είναι και αμέσως γεννιέται μια ελληνοτουρκική φιλία, αλλιώτικη από 'κείνη των
διεθνών σχέσεων των δύο χωρών. Σύντομα ο Δημήτρης προτείνει στη Charla να
αναλάβει τον τομέα της Τουρκίας, στο τουριστικό γραφείο που τότε διεύθυνε.
«Είχαμε πολλά κοινά σημεία και γίναμε αμέσως φίλοι. Από 'κει κι έπειτα έγιναν
όλα αρκετά γρήγορα και πολύ έντονα. Βρεθήκαμε με ένα μωρό, τη Λέηλα, τη μεγάλη
μου κόρη», λέει. Έμειναν εκεί για άλλα 6 χρόνια, κι έπειτα ήρθαν στην Ελλάδα,
το 2001, «την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων, που όλα ήταν διαφορετικά».
«Κληρονόμησα το πατρικό μου που ήταν το σπίτι των Μικρασιατών παππούδων μου και
το
2002 ανοίξαμε το παλιό Micraasia. Τώρα η Charla δουλεύει στην Κωνσταντινούπολη
και αρκετά σύντομα θα πάμε κι εγώ με τις κόρες μου εκεί. Δεν θα μετακομίσω
μόνιμα, απλά θα υπάρχει κι ένα δεύτερο σπίτι όπου θα περνάω πιθανότατα τους
χειμώνες, από Νοέμβρη μέχρι Απρίλιο και τα καλοκαίρια θα επιστρέφουμε εδώ.
Το χειμώνα στην Ελλάδα δεν τον πολυσυμπαθώ, προτιμώ να βρίσκομαι σε πόλεις πιο
χειμωνιάτικες, όπως είναι η Νέα Υόρκη ή η Κωνσταντινούπολη.

Το γεγονός ότι γνωριστήκαμε στη Νέα Υόρκη λειτούργησε καταλυτικά. Ακόμα μιλάμε
αγγλικά ο ένας στον άλλο, ενώ η Charla γνωρίζει ελληνικά και είναι πλέον
πολιτογραφημένη Ελληνίδα. Είμαστε πάνω απ' όλα ένα νεοϋορκέζικο ζευγάρι. Το
γεγονός ότι ήμαστε και οι δύο έξω απ' τις χώρες μας και ότι ούτε εγώ ούτε η
Charla έτυχε να έχουμε πατέρα, έκανε τα πράγματα πιο εύκολα. Ήμαστε ένα νέο
ζευγάρι που τα έκανε όλα μόνο του. Παντρευτήκαμε, κάναμε τα παιδιά μας, ήρθαμε
εδώ και τώρα φεύγουμε. Δεν δώσαμε λογαριασμό στους γονείς. Αν θέλανε να είναι
μαζί μας και να μας υποστηρίξουνε καλώς, αν όχι εμείς και πάλι θα κάναμε
αυτό που θέλαμε. Μας υποστήριξαν όλοι! Χωρίς κανένα πρόβλημα. Η πεθερά μου ήρθε
στην εκκλησία όταν βάφτισα τα παιδιά και τους έφερε και μάτι χρυσό και
συμμετείχε σε όλα. Η συμπεριφορά της οικογένειας της Charla -η μητέρα της με
τον πατριό της- είναι κεμαλιστές. Δεν ανήκουν στην κατηγορία των ισλαμιστών
ή των παραδοσιακών Τούρκων. Γι' αυτούς έχει σημασία τα παιδιά να μιλάνε
τούρκικα. Τελεία. Αυτό είναι το κυρίως θέμα τους. Απ' τη στιγμή που μιλάνε
τούρκικα,
γι' αυτούς είναι ok. Η πεθερά μου δεν θα πάρει τις κόρες μου να τις πάει στο
τζαμί γιατί δεν έχει πάει ποτέ και η ίδια. Ούτε η μητέρα της είχε πάει, ούτε
η γιαγιά της και η προγιαγιά της και φυσικά δεν έχει πάει ούτε η Charla.
Ωστόσο, ξέρουν κι απ' τη δικιά μου πλευρά, ότι εκτός από τα βαφτίσια τις κόρες
μου δεν τις πάω στην εκκλησία. Θα μιλήσουμε για την εκκλησία, θα πούμε όμορφα
πράγματα, αλλά μέχρι εκεί. Υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να τις πάω στο τζαμί
-το έκανα σε ένα ταξίδι μας στη Συρία και στο Λίβανο- απλά για να δούνε κάποια
πράγματα. Θεωρώ ότι οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων που είναι μετριοπαθείς
γίνονται πιο εύκολες. Νομίζω ότι από όποια κουλτούρα και να είσαι, απ' όποιο
χρώμα ακόμα κι από όποιο πολιτικό κόμμα, όταν δεν είσαι δογματικός δεν υπάρχει
κανένα πρόβλημα. Τα προβλήματα ξεκινούν απ' τη στιγμή που είσαι δογματικός και
μονόχνοτος και δεν αφήνεις τον άλλο να υπάρχει».
Οι διαφορετικές εθνικότητές δεν είναι, όμως, το μοναδικό πράγμα που κάνει τη
Charla και το Δημήτρη μια ξεχωριστή περίπτωση ανδρόγυνου. Ο Δημήτρης δεν
διστάζει
να μας μιλήσει για την προτίμησή του για το ίδιο φύλο και για το πώς αυτό έχει
διαμορφώσει τη σχέση του με τη γυναίκα του:

«Το να μην είσαι δογματικός ισχύει και στην σεξουαλική σου ζωή και στον τρόπο
σεξουαλικής συμπεριφοράς σου. Αν είσαι ένας άνθρωπος απλός, ο οποίος τυχαίνει
να έχει ερωτικές εμπειρίες και ομοφυλόφιλες και ετερόφυλες, δεν είναι κάτι που
φέρνει προβλήματα. Η ιδιαιτερότητά μου αυτή δεν λειτούργησε αποτρεπτικά
στο να δημιουργήσω οικογένεια ή να συνάψω σχέση με το άλλο ή το ίδιο φύλο. Θα
είχα μια οικογένεια, είτε ήμουν με την Charla, είτε ήμουν με τον Μουσταφά!
Θα έκανα την οικογένεια αν είχα το ίδιο drive power. Η επιλογή μου είναι να
είμαι με την Charla επειδή ήθελα να κάνω οικογένεια με εκείνη. Υπήρξαν κι άλλοι
παράγοντες που βοήθησαν σε αυτό. Η τύχη, το ότι λειτούργησε. Δεν έτυχε να
λειτουργήσει δηλαδή με τον Μουσταφά. Δεν έχω γνωρίσει Μουσταφά και δεν ξέρω αν
θα ήθελα να κάνω ποτέ παιδί μαζί του, δηλαδή να υιοθετήσω. Ενώ με την Charla
ήθελα, εσκεμμένα, πολύ δυνατά! Χαίρομαι που είναι η μητέρα των παιδιών μου,
τη σέβομαι γι' αυτό, κι εκείνη το ίδιο. Μεγαλώνουμε τα παιδιά μας με τις αρχές
που θα τα μεγάλωνε οποιοσδήποτε άλλος γονιός.
Η σχέση μας δεν είναι μονογαμική. Είμαστε ειλικρινείς κι έχουμε τη δυνατότητα
να μένουμε μακριά ο ένας απ' τον άλλο για μεγάλα χρονικά διαστήματα, χωρίς
όμως να είμαστε συναισθηματικά αναμειγμένοι σε άλλου είδους ερωτικές ιστορίες.
Όταν σμίγουμε, είμαστε μαζί. Όταν όμως υπάρχει συναισθηματική κάλυψη ή έρωτας
με κάποιον άλλο, θα χωρίσουμε. Έχει συμβεί κάτι ανάλογο στο παρελθόν, έχουμε
μείνει χωριστά. Όταν όμως είμαστε μαζί, δεν είμαστε συγχρόνως με άλλους.
Δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα ο ένας απ' τους δύο να ερωτευτεί δυνατά κάποιον
άλλο. Ίσως επειδή είναι πολύ δυνατό αυτό που συμβαίνει μεταξύ μας. Δεν ξέρω
τι είναι αυτό που ζω με την Charla, δεν το τσεκάρω. Έχουμε περάσει αρκετές
άσχημες στιγμές, με απόσταση μεγάλη. Ο έρωτας δεν τυχαίνει τόσο συχνά πλέον,
αλλά πιστεύω είμαστε πλέον σ' ένα τέτοιο επίπεδο και λόγω ηλικίας, που ίσως να
βοηθούσαμε ο ένας τον άλλο να το ξεπεράσει. Δηλαδή, με την έννοια ότι αν
μου συνέβαινε αυτό, θα το μοιραζόμουν μαζί της.
Τώρα πια δεν γράφουμε γράμματα ερωτικά, πρόσφατα της έγραψα όμως ένα και της το
έστειλα μαζί με το χριστουγεννιάτικο δώρο μου. Σίγουρα είναι μικρές απλές
κινήσεις που δείχνουν που βάζεις τους ανθρώπους γύρω σου. Που τους έχεις
τοποθετήσει και την Charla την έχω τοποθετήσει πάρα πολύ ψηλά. Έχουμε μαλώσει
και έχουμε περάσει άσχημα, αλλά όταν έρχεται η στιγμή ν' ανοιχτούμε και να
μιλήσουμε ο ένας στον άλλο, μιλάμε πάρα πολύ ειλικρινά.

Νομίζω ότι στις κόρες μου δεν πέφτει κανένας λόγος για το τι κάνει ο πατέρας
τους στο κρεβάτι. Όπως δεν πέφτει και σε μένα για τις δικές τους επιλογές.
Ούτε θα τις ρωτήσω ποτέ με τι τρόπο το κάνουν, νομίζω ότι είναι πέρα από κάθε
πατρική δικαιοδοσία, έτσι κι εκείνες δεν έχουν λόγο. Αν με ρωτήσουν, δεν
θα διστάσω να τους απαντήσω, αλλά δεν νομίζω ότι είναι δουλειά των παιδιών να
ξέρουν λεπτομέρειες. Δηλαδή τι; Θα πρέπει να ξέρουν πώς το κάνω με τη μαμά;
Νομίζω ότι κανένα παιδί δεν θέλει να φαντάζεται το μπαμπά του και τη μαμά του
να το κάνει. Δε μας αρέσει ιδιαίτερα αυτή η εικόνα, αλλά ΟΚ, ξέρουμε πως
έχει συμβεί. Με την ίδια λογική, πιστεύω λοιπόν πως πρέπει ό,τι αγαπώ εγώ να το
αγαπούν και να το σέβονται κι αυτές. Όπως ακριβώς κι εγώ θα σεβαστώ πάρα
πάρα πολύ τις δικές τους προτιμήσεις, όποιες κι αν είναι αυτές.
Υπάρχουν πράγματα που δεν μπορώ να φανταστώ να τα κάνω με άλλη γυναίκα. Μπορεί
να συναντήσω κάποια κοπέλα που θα υπάρξει μια έντονη ενέργεια μεταξύ μας,
αλλά μου 'ναι αδύνατο να της μιλήσω όπως μιλάω στην Charla! Μου φαίνεται
τελείως έξω από τα νερά μου. Αισθάνομαι σαν να την κερατώνω. Με τ' αγόρια δεν
μ' ενδιαφέρει καθόλου, γιατί δεν θα τους μίλαγα ποτέ έτσι! Χέστηκα! Θα 'μουν
τελείως μπαμ-μπαμ και τελείωσε, «Έχε γεια και να σου πω, ψψστ, κάτι ξέχασες
εκεί, παρ' το!» (γελάει) Είναι τελείως διαφορετική η μία σχέση με την άλλη. Η
Charla είναι η γυναίκα της ζωής μου.

Ο Δημήτρης Αποστόλου με την μπάντα του Los Griegos Locos, μία ανορθόδοξη μπάντα
δρόμου με πολυπολιτισμικό ήχο, παντρεύουν την Ανατολή με τη Δύση στο ισόγειο
του Micraasia, Κων/πολεως 70.

Άγγελος