Γεια σου Νίκο.
Το ψητό αρνί που ψίνεται στο χόμα είναι το λεγόμενο κλέφτικο.
Θα ψάξω να βρω την ιστορία του αλλά από ότι θυμάμαι ονομάστηκε έτσι
διότι αυτοί που έκλεβαν αρνιά τα έψιναν σε αυτούς τους υπόγειους
φούρνους για να μην φενεται.
Τώρα άνοιξε και εμένα η όρεξη μου.
Στην Κύπρο το κλέφτικο υπάρχει ολόχρονα αλλά είναι πιο διαδεδωμένο το
καλοκαίρι και οι ιδικοί στο ίδος ανοίγουν μέσα στην άνοιξη και
κλείνουν μέσα του φθηνοπόρου.
Ο πιο ξακουστός θα έλεγα στο κλέφτικο είναι κάποιος πορφίριος στο
χωριό περιστερόνα και από ότι έμαθα τον τιμούν και πολιτικοί και άλοι
επίσημοι. Δοκοίμασα και εγώ το κλέφτικο του και πράγματι είναι από τα
καλύτερα.
Νίκος