δεν θα ξεχάσω στην δεκαετια του ογδώντα μικρο παιδί στο τελος των ιδίσεων το δύλεπτο του σταθάκη για τα αυτοκίνητα. καλό ταξίδι στον ταπινό και σεμνό αρη σταθάκη!!

From: "mlaspas" <mlas...@otenet.gr>
Sent: Friday, June 13, 2014 10:34 PM
To: "orasi mailing list" <orasi@hostvis.net>
Subject: [Orasi] Ο Άρης Σταθάκης όπως τον γνώρισα - NEWS247

Ο συντάκτης αυτοκινήτου Δημήτρης Δοντάς θυμάται την πρώτη φορά που συναντήθηκε με τον άνθρωπο που μία ολόκληρη γενιά έχει συνδέσει το όνομα του με την ευγένεια
και την ασφαλή οδήγηση

news247 Ιούνιος 14 2014 08:07

Ήταν καλοκαίρι του 1989. Ήταν η πρώτη φορά που συστηθήκαμε με τον Άρη Σταθάκη σε
μια εκδήλωση για την παρουσίαση ενός νέου –τότε φυσικά – αυτοκινήτου στην
ελληνική αγορά.

Νέος στον χώρο του αυτοκινήτου εγώ, αναγνωρισμένος , με έντονη δράση και
βαρύνουσα άποψη ο Άρης Σταθάκης.

Κείμενο: Δημήτρης Δοντάς

Συνήθως, όταν κάποιος φεύγει από κοντά μας, στις περισσότερες περιπτώσεις
πλέκουμε το εγκώμιό του. Θα ήταν λοιπόν πολύ εύκολο να χρησιμοποιήσω πομπώδη κοσμητικά επίθετα και εκφράσεις για να περιγράψω τον άνθρωπο και δημοσιογράφο
Άρη Σταθάκη. Δεν θα το κάνω όμως.

Όταν τον είδα για πρώτη φορά απέναντί μου, δεν το κρύβω, ένιωσα ένα κάποιο δέος. Από την στιγμή όμως που μου έσφιξε το χέρι και είπαμε δυο – τρεις κουβέντες κατάλαβα ότι δεν έχω να κάνω με έναν δήθεν και καβαλημένο καλάμι. Αλλά με ένα
άτομο που πατάει στη γη, δεν έχει έπαρση και γνωρίζει πολύ-πολύ καλά το
αντικείμενο με το οποίο ασχολείται. Το αυτοκίνητο εν προκειμένω.

Δεν κρύβω ότι αισθάνθηκα έκπληξη όταν πριν λίγες ώρες πληροφορήθηκα τον θάνατό του. Άλλωστε δεν πάει πολύς καιρός από τότε που τον συνάντησα τελευταία φορά στον ΕΔΟΕΑΠ (το αποκούμπι των σκληρά εργαζόμενων στον Τύπο, όπως περιγραφόταν
παλιότερα, που όπως όλα δείχνουν θα ενταχθεί στο ΙΚΑ).

Το πρώτο τηλεφώνημα που έκαναν ήταν στον –κοινό μας φίλο, συνάδελφο- Άρη
Γαλανόπουλο. «Ναι, έφυγε ο Άρης. Ήταν ένας γλυκομίλητος άνθρωπος , ήπιος
χαρακτήρας, ποτέ δεν είχε προσβάλει κανέναν» μου λέει ο Γαλανόπουλος. Και πώς να
διαφωνήσω.

Ναι, ο Άρης Σταθάκης ήταν ένας τζέντλεμαν. Φλεγματικός, με εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ, ήταν από αυτούς που δεν μασούν τα λόγια του. Όταν κάτι δεν του άρεσε το έλεγε φόρα παρτίδα. Χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Ήταν άνθρωπος με άποψη και αιχμηρά σχόλια. Τα οποία –σχόλια- ενίοτε ήταν ενοχλητικά σε κάποιους που
έβλεπαν ότι για ένα αυτοκίνητο που εκείνοι εκθείαζαν, ο Σταθάκης μιλούσε
αρνητικά ή εντόπιζε ατέλειες. Και, ο λόγος του Σταθάκη ήταν … Ευαγγέλιο για τον
κάθε ιδιοκτήτη αυτοκινήτου ή υποψήφιο αγοραστή.

Δεν θα ξεχάσω, κάποτε σε μια συνάντηση φίλων όταν κάποιος με ρώτησε «το τάδε
αυτοκίνητο είναι καλό;» και άρχισα να αναπτύσσω τις απόψεις μου. Σε κάποια
στιγμή με σταμάτησε ο φίλος και μου είπε «δεν ξέρω αν τα λες καλά, θα ακούσω τον
Σταθάκη και θα σου πω».

Ο Άρης Σταθάκης είχε εμμονή με τις ζώνες ασφαλείας και το κράνος. Με την
ασφάλεια δηλαδή οδηγών, επιβατών, αναβατών. Όταν είσαι νέος, η ασφάλεια δεν αποτελεί προτεραιότητα. Εκείνος όμως, γινόταν κουραστικός να επαναλαμβάνει «βάλε ζώνη». Ήταν η πρώτη κουβέντα του όταν έμπαινες στο αυτοκίνητο. Είτε στη θέση του
οδηγού, είτε του συνοδηγού.

«Πολύ σπάνια συμβαίνει ένας δημοσιογράφος να παρεμβαίνει τόσο ουσιαστικά στην
κοινωνία, όσο ο Αρης Σταθάκης. Κάθε φορά που βάζετε τη ζώνη ασφαλείας, να
θυμάστε ότι μέχρι ενός σημείου το χρωστάτε - πιθανότατα μαζί με τη ζωή σας - σε
αυτόν.

Κάποιες απώλειες, τελικά, είναι πράγματι μεγάλες...», έγραψε ο καλός μου φίλος
(συνάδελφός μου μέχρι το τέλος του 2012 στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ») Γιώργος
Μπαλγκάς. Ένα σχόλιο, εύστοχο 100%.

Δεν θα έβρισκα κανένα καλύτερο τρόπο να κλείσω αυτή την αναφορά στον Άρη Σταθάκη από το κείμενο του Στράτη Χατζηπαναγιώτου (ας με συγχωρήσει που δεν τον ρώτησα
πριν) στους «4Τροχούς».

Ο δικός μας Άρης Σταθάκης

Να μείνουμε ψύχραιμοι και με τα δικά του θέλω και πρέπει, να αντιμετωπίσουμε και
με χιούμορ την απώλεια του Άρη Σταθάκη, του δικού μας ΑΣ.

Ενός ωραίου ανθρώπου, με χιούμορ, καθαρό, ωραίο λόγο, δομημένο γραπτό κείμενο με
ουσία, λάτρη και γνώστη της αυτοκίνησης όσο ελάχιστοι.

Ο δάσκαλός μας, δεν θα ήθελε ούτε δάκρυα ούτε ακατάπαυστη, συνηθισμένη
φιλολογία.

Άλλωστε, τον γέμιζαν ωραίες συζητήσεις γύρω από το αυτοκίνητο και ατάκες-μπηχτές προς τους αγαπημένους του φίλους, που ήταν πολλοί, γιατί απλά έμεινε ίδιος.

Από τότε, το 1970 όντας βασικό, ιδρυτικό μέλος της παλιοπαρέας που έφτιαξε τους 4Τροχούς, μέχρι πρόσφατα ως μέλος του Ελληνικού Κοινοβουλίου και τελευταία οπότε
ελάχιστοι ήξεραν ότι δίνει τη μάχη για τη ζωή σε ύπουλο ανηφόρι, γεμάτο
κακοτοπιές.

Σεβασμός και αγάπη στα υπέροχα παιδιά του, στον Αλέξανδρο και στη Χριστίνα.
Αείμνηστος!

Μιχάλης