Οι αφορολόγητες ευχές

Αργά το πρωί, σχεδόν μεσημέρι, ζέστη, έχεις προετοιμαστεί ψυχολογικά για να
επισκεφτείς δημόσιες υπηρεσίες, σήμερα έχει σειρά η εφορία. Ήρθε και τώρα
πρέπει να πας (με βαριά καρδιά). Κουβαλάς μαζί σου όλα τα αποθέματα υπομονής
και βουρ. 4ος όροφος το ασανσέρ κατειλημμένο, αναγκάζεσαι να ανέβεις από τις
σκάλες. Φτάνεις, ανοίγεις με δυσκολία την πόρτα και αντικρίζεις αυτό για το
οποίο προετοιμάστηκες αλλά πάντα σε πιάνει απροετοίμαστο. Ουρά, αθρόα η
προσέλευση, κρατώντας όλοι τα χαρτιά τους κάνουν λίγο αέρα με αυτά, «air
condition caput» λέει ο διπλανός, άλλοι κρατούν βεντάλιες, νεράκι, όλοι
μάχιμοι. Παρατηρείς τις αντιδράσεις του κόσμου και χαμογελάς γιατί σε βλέπεις.
Αυτή η δυσαρέσκεια, η καταπιεσμένη γκρίνια που την πνίγεις μέσα σου, αυτό το τς
τς τς που κάνεις με το στόμα και όταν το ακούει γυρίζει ο μπροστινός και σε
κοιτάει ενώ εσύ γέρνεις προς τα πίσω, αυτό. Ακολουθούν οι φράσεις «πωωωωω ρε»,

Μπροστά μου μια γριούλα φορά μαύρα και το μαντίλι «βλάχα» όπως το έδενε και η
γιαγιά μου. Σιγά-σιγά η ουρά μικραίνει και έρχεται η σειρά της, η υπάλληλος της
δίνει μια υπεύθυνη δήλωση για να τη συμπληρώσει αλλά αδυνατεί. Της απαντά: «Δεν
ξέρω να τη συμπληρώσω», περιμένεις την απάντηση της υπαλλήλου αλλά μάταια.
Γυρνά προς το μέρος μου, δε χρειάστηκε να μου το ζητήσει, ήδη ξεκίνησα να
γράφω. Και αφού τη συμπληρώσαμε με ευχαρίστησε με τόσο γλυκά και αληθινά λόγια
που είχα πολύ καιρό να τα ακούσω, εκεί συνειδητοποίησα πως μου έλειψε το χωριό
μου και οι άνθρωποί του. «Χίλια ευχαριστώ γραμμένο μ’, μ' ένα καλό τυχερό χρυσό
μ’, ότι επιθυμείς, τελειώσαμε ένα κι ένα αγλήγορα, μια χαρίτσα, να’ σαι καλά
παιδούλι μ’». Ήρθε η σειρά μου και αφού εξυπηρετήθηκα, φεύγοντας και
κοιτάζοντας προς την πόρτα τη βλέπω να με περιμένει. Όταν πλησίασα μου είπε πως
ήθελε να κατέβουμε μαζί και να με ευχαριστήσει για ακόμη μια φορά, μαζί με το
ευχαριστώ πρόλαβε να μου πει από ποιο χωριό είναι και πού μένει. Στην έξοδο με
αποχαιρέτησε λέγοντας: «Άντε κορίτσι μ’ να μη σε καθυστερώ, καλημέρα και σε
ευχαριστώ πολύ. Και αν καμιά φορά ‘ρθεις στο χωριό μ’, να μ' επισκεφτείς να σε
κεράσω πίτα».

Αυτή τη μέρα τη θυμάμαι και όταν πηγαίνω ξανά και ξανά στην εφορία, με όση
υπομονή διαθέτω, τις περισσότερες φορές με καθόλου, κρυφοχαμογελώ γιατί θυμάμαι
το πρόσωπό της. Ένιωσε τεράστια χαρά και υποχρέωση για τη μικρή βοήθεια που
πήρε και αυτή η υπερπροσπάθεια ανταπόδοσης, σχεδόν συγκινητική. Με τόσες ευχές
έχω αποθέματα μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους και το πιο σημαντικό,
αφορολόγητα.

http://www.protagon.gr/41219

http://www.protagon.gr/41219