Καλημέρα:

Εδώ και μερικές μέρες δοκιμάζω τα νέα πακέτα της Cosmokarta, τα οποία
κυκλοφόρησαν το μήνα Ιούλιο και ισχύουν κανονικά.

Πρίν από 4 περίπου χρόνια, ένας συνδρομητής Cosmokarta μπορούσε να εγγραφή
στην υπηρεσία δωρεάν χρόνου ομιλίας, με ανανεώσεις από 10 ευρώ και επάνω,
όπου λάμβανε 300 λεπτά ομιλίας για ένα μήνα και το υπόλοιπο του, έμενε
ολόκληρο στο λογαριασμό του, δηλαδή στην κάρτα του.

Αυτό μπορούσε να το κάνει 2 φορές στη διάρκεια του ενός μηνός.

Με λίγα λόγια, αν κατανάλωνε τα 300 λεπτά χρόνου ομιλίας, θα μπορούσε να
ξαναβάλει κάρτα και να πάρει άλλα 300 λεπτά.

Αν και πάλι κατανάλωνε τα 300 λεπτά πρίν ολοκληρωθεί ο μήνας, τότε μπορούσε
να αγοράσει το πακέτο 80 λεπτά προς όλα τα δίκτυα με 7 ευρώ, ή το πακέτο 150
λεπτά προς σταθερά, με 5 ευρώ.

Σήμερα, το εν λόγω πακέτο διαμορφώθηκε ως εξής:

Αντί για 300 λεπτά, παίρνεις 400 λεπτά για ένα μήνα και σου αφαιρούνται 3
ευρώ από το υπόλοιπο του λογαριασμού σου.

Τα ίδια πακέτα των 80 λεπτών προς όλα τα δίκτυα και 150 λεπτά προς σταθερά,
ισχύουν για το παραπάνω πακέτο που αναφέραμε.

Πρίν από 2 χρόνια, η Cosmokarta έδινε τη δυνατότητα διαγραφής από το
παραπάνω πακέτο και εγγραφής στο πακέτο 200 λεπτά προς όλους, με 5 ευρώ.

Σε αυτό το πακέτο, αγοράζεις με 5 ευρώ 200 λεπτά προς όλα τα δίκτυα, για ένα
μήνα.

Η διαφορά με το παραπάνω πακέτο που αναφέρθηκε στην αρχή, είναι ότι το
πακέτο 200 λεπτά προς όλα τα δίκτυα, μπορείς να το αγοράσεις 4 φορές, μέσα
στον ίδιο μήνα, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι με 20 ευρώ, θα πάρεις 800 λεπτά
σε ένα μήνα.

Στο σημείο αυτό, αν παρατηρήσετε μια ομοιότητα, στο παλιό πακέτο με τα
δωρεάν λεπτά ομιλίας με κάθε ανανέωση, μέσα στον ίδιο μήνα με 2 ανανεώσεις
χρόνου ομιλίας θα πάρεις 800 λεπτά προς όλους και θα αφαιρεθούν 3 ευρώ από
κάθε ανανέωση, δηλαδή 6 ευρώ σύνολο, δηλαδή τα 20 ευρώ σε κάρτες, θα τα
πληρώσεις κανονικά.

Η διαφορά τους είναι ότι στο νέο πακέτο, τα 20 ευρώ θα τα ξοδέψεις όλα, ενώ
στο υφιστάμενο, θα σου μείνει και υπόλοιπο στην κάρτα, να το κάνεις ότι
θέλεις.

Μια ακόμα συμαντική διαφορά, για το νέο πακέτο, για 4 αγορές των 200 ευρώ με
5 ευρώ, δε φτάνουν μόνο 2 κάρτες, διότι σου αφαιρείται κάθε φορά φόρος
καρτοκινητής, οπότε χρειάζεται και νέα κάρτα.

Φυσικά να διευκρηνιστεί, μπορεί κάποιος να μη ξοδεύει τόσα λεπτά χρόνου
ομιλίας κάθε μήνα, οπότε, αγοράζει όσα πακέτα θέλει, δηλαδή και με 200 λεπτά
το μήνα με 5 ευρώ,  να είναι καλυμμένος, άρα του μένει υπόλοιπο στην κάρτα
του.

Τον Ιούλιο που μας πέρασε, κυκλοφόρησαν τα πακέτα extra λεπτά ομιλίας προς
όλους, δηλαδή αν αγοράσει κάποιος το πακέτο 200 λεπτά προς όλα τα δίκτυα,
έχει τη δυνατότητα μέσα σε διάστημα 7 ημερών από την αγορά του πακέτου, να
αγοράσει 100 extra λεπτά προς όλους, με 2 ευρώ, ή 250 MB internet, πάλι με 2
ευρώ.

Ένα ακόμα πακέτο που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα, μπορεί κάποιος να
εγγραφεί για αυτόματη ενεργοποίηση του πακέτου 300 λεπτά προς όλα τα δίκτυα
με 7 ευρώ, έτσι κάθε φορά που θα βάζει κάρτα, και θα τελειώνουν τα 300 λεπτά
προς όλους, θα του αφαιρούνται 7 ευρώ και θα έχει 300 λεπτά, δηλαδή με την
αυτόματη ενεργοποίηση.

Όπως και στο πακέτο των 200 λεπτών, έτσι και εδώ, ισχύουν τα πακέτα Extra
100 λεπτά με 2 ευρώ, ή 250 MB internet, σε διάστημα 7 ημερών.

Διευκρινίζεται ότι τα extra λεπτά και Megabyte, δεν είναι υποχρεωτικό να τα
αγοράσει κανείς, αν θέλει το κάνει.

Εγώ προσωπικά, βάζοντας μια κάρτα με 10 ευρώ, με την αφαίρεση του φόρου
καρτοκινητής μου μένουν 9 ευρώ, οπότε αγοράζω 300 λεπτά με 7 ευρώ για ένα
μήνα, βάζω και τα 100 Extra με 2 ευρώ και είμαι καλυμμένος για ένα μήνα,
οπότε δεν έχω θέμαμε το να βάζω κάρτες συνέχεια.

Τι γίνεται όμως για κάποιον που θέλει να αγοράσει πακέτο SMS, ή πακέτα
Internet?

Για το Internet, χρησιμοποιείς το πακέτο Extra 250 megabyte με 2 ευρώ.

Αλλά για πακέτα μυνημάτων, θα πρέπει να βάλεις νέα κάρτα, εκτώς αν κάποιος
χρησιμοποιεί μόνο το πακέτο 200 λεπτά προς όλους με 5 ευρώ, αγοράζει και ένα
πακέτο SMS 100 με 4 ευρώ και εάν θέλει Internet, θα αγοράζει το πακέτο Extra
250 megabyte με 2 ευρώ, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να βάζει κάρτα των 15
ευρώ και όχι των 10.

Το ίδιο μπορεί να κάνει και ο συνδρομητής που θέλει να έχει το πακέτο των
300 λεπτών με 7 ευρώ και τα πακέτα SMS και Megabyte που αναφέραμε, πάλι με
κάρτα των 15 ευρώ.

Θα μου πεί κάποιος, γιατί δεν κάνεις ένα συμβόλαιο, ώστε να τα έχεις όλα σε
ένα πακέτο.

Η προσωπική και ταπεινή μου άποψη για αυτό, είναι ότι είτε συμβόλαιο, είτε
καρτοσυμβόλαιο, κάθε μήνα θα τον πληρώνεις θέλεις δεν θέλεις, φυσικά εις
γνώση σου.

Επιπλέον, όλα τα πακέτα συμβολαίου και καρτοσυμβολαίου, αρχίζουν από 20 ευρώ
και επάνω, βάλε και το τέλος συνδρομητών όπου ανάλογα με την καθαρή αξία του
λογαριασμού, ξεκινάει από 12 τοις 100, μετά αν ανέβει η αξία του
λογαριασμού, μπορεί να κυμανθεί στο 15 τοις 100, ή στο 18 τοις 100, οπότε το
τριαντάρι, ή σαραντάρι, δεν το γλιτώνεις με τίποτα.

Ενώ στην καρτοκινητή, δεν έχω καμιά δεσμευση, αν θέλω βάζω κάρτα, αν δε θέλω
δε βάζω.

Φυσικά και σε αυτό, φρόντισε η Cosmote, δεν ξέρω για άλλες εταιρείες, κάποτε
μπορούσες να μη βάλεις κάρτα και η σύνδεση σου να ίσχυε για ένα χρόνο, μετά
το μειώσαν στο εξάμηνο και εδώ και 3 μήνες περίπου, το μειώσαν στο τρίμηνο.

Δηλαδή αν σε 3 μήνες δε βάλω κάρτα, μου κόβουν τη γραμμή και σε διάστημα 6
μηνών, έχουν το δικαίομα να ακυρώσουν και τον αριθμό μου.

Ας δούμε τώρα τον ισχύοντα τιμοκατάλογο της Cosmote, όπως αυτός ισχύει
σήμερα και μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:

http://www.cosmote.gr

Στην ενότητα Αναλυτικός τιμοκατάλογος.

Η χρέωση ομιλίας για εθνικές κλήσεις και Βιντεοκλήσεις στην Cosmokarta και
στο What’s up, μετά την κατανάλωση των δωρεάν λεπτών, είναι 0,0082 ευρώ ανα
δευτερόλεπτο, με ελάχιστη διάρκεια κλήσης τα 3 λεπτά, αυτό πρακτικά σημαίνει
ότι αν πάρω κάποιον τηλέφωνο και του πώ τη φράση, σε λίγο φτάνω περίμενε με
εκί και το κλήσω, θα χρεωθώ για 3 λεπτά.

Η αποστολή μυνήματος SMS είναι 0,15 ευρώ αν SMS.

Για τα συμβόλαια Cosmote, η χρέωση για κλήσεις και Βιντεοκλήσεις, μετά την
κατανάλωση των δωρεάν λεπτών, είναι 0,0070 ευρώ ανα δευτερόλεπτο, με
ελάχιστη διάρκεια κλήσεις το 1 λεπτό.

Η αποστολή μυνήματος SMS, είναι 0,12 ευρώ, ανα SMS.

Για το καρτοσυμβόλαιο, η χρέωση για κλήσεις και βιντεοκλήσεις, μετά την
κατανάλωση των δωρεάν λεπτών, είναι 0,0066 ευρώ το δευτερόλεπτο.

Εδώ ισχύει ότι για κλήσεις προς Cosmote, η ελάχιστη διάρκεια κλήσεις είναι
τα 3 λεπτά, ενώ προς άλλα εθνικά δίκτυα και σταθερά, η ελάχιστη διάρκεια
κλήσεις είναι το 1 λεπτό.

Η αποστολή μυνήματος SMS, είναι 0,1250 ανα SMS.

Εγώ πιστεύω πως όλο αυτό γίνεται, για να οδηγούν τον κόσμο να έχει σύνδεση
συμβολαίου, ή καρτοσυμβολαίου και να αποφεύγει την καρτοκινητή, διότι η
καρτοκινητή γενικά, είναι γυα αυτούς που δε χρησιμοποιούν το κινητό τους
τόσο πολύ, αλλά και για οικονομικότερη επικοινωνία, ενώ με το συμβόλαιο, ή
καρτοσυμβόλαιο, κάθε μήνα παίρνουν τα λεφ΄τα τους όπως και να έχει.

Με εκτίμηση, Τσακιρίδης Δημήτριος.