Καλημέρα:

Όπως ξέρετε, τον τελευταίο καιρό ασχολούμαι με το θέμα υποστήρηξης των SMS
από τους συνθέτες ομιλίας, όπως το Espeak, ή τον Δημήτρη της Acapella.

Σήμερα, έκανα ένα πείραμα, το οποίο πιστεύω να βοηθήσει κάπως.

Πήρα τη συσκευή Samsung Galaxy Trent plus της γυναίκας μου, πήγα στις
ρυθμίσεις μηνυμάτων και άλλαξα εκεί που λέει για εισαγωγή λειτουργίας
κειμένου, από αλφάβητο GSM, επέλεξα Unikode.

Μετά, έστειλα ένα SMS προς το δικό μου κινητό, το Galaxy Cor prime.

Απενεργοποίησα όλα τα λεξικά από το Δημήτρη, μάλιστα εντελώς επίτιδες, στο
SMS που έγραψα, έβαλα λέξεις που δεν τις έχω εισάγει στο λεξικό.

Σας πληροφορώ ότι τα διαβάζει τέλεια, χωρίς κανένα πρόβλημα, πεντακάθαρη
ανάγνωση χωρίς κολλήματα.

Εκανα πάλι την ίδια διαδικασία, αυτή τη φορά όμως άλλαξα από το Galaxy Trent
plus την κωδικοποίηση από Unikode, στο αυτόματο.

Εστειλα διαφορετικό SMS, πάλι με λέξεις που δεν τις έχω εισάγει στο λεξικό.

Θυμίζω ότι έχω απεγκαταστήσει όλα τα λεξικά από το Δημήτρη.

Το ίδιο και σε αυτή την περίπτωση, η ανάγνωση είναι πεντακάθαρη, χωρίς
προβλήματα και κολλήματα.

Τα διαβάζει τέλεια.

Πάμε τώρα στην απογοήτευση:

Πήρα το Galaxy Cor prime και άλλαξα την κωδικοποίηση τόσο στο Unikode, όσο
και στο αυτόματο.

Εστειλα αντίστοιχα SMS, για παράδειγμα στο 1314 της Κοσμοκάρτα, για να μάθω
υποτίθεται τα πόσα λεπτά ομιλίας έχω, ή τα πόσα SMS και Megabyte, κ.λ.π.

Η ανάγνωση χωρίς τα λεξικά, είναι απογοητευτική, ακαταλαβίστηκη και
αλαμπουρνέζικη.

Με αυτό το πείραμα, έβγαλα τα εξείς συμπεράσματα:

Πρώτον, όσοι χρησιμοποιούμε συνθέτες ομιλίας όπως το Espeak, το Acapella, ή
το Vocalizer, καλό είναι την κωδικοποίηση των SMS, δηλαδή την εισαγωγή
λειτουργίας, να την έχουμε στο αυτόματο, τόσο στις ρυθμίσεις μηνύματος
κειμένου, όσο και στα MMS.

Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζουμε ότι μεταξύ μας θα μπορούμε να
ανταλλάσσουμε άνετα μηνύματα SMS, χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά για την
ανάγνωση, να αλλάζουμε συνθέτη ομιλίας και να πηγαίνουμε στο E-rhetor
Greekback, ενώ πολλοί μπορεί να μην έχουμε το συγκεκριμένο συνθέτη.

Βέβαια, το πρόβλημα είναι όσοι μας στέλνουν SMS από παλιά τηλέφωνα, όπως τα
Nokia που είχαμε, ή ακόμα πιο παλιές συσκευές, οι οποίες χρησιμοποιούν την
εισαγωγή αλφαβήτου GSM.

Την ίδια κωδικοποίηση, χρησιμοποιούν εταιρείες, ή υπηρεσίες, οι οποίες
ενημερώνουν μέσω SMS.

Δεύτερον, θα πρέπει να δούμε πώς μπορούν οι εταιρείες διάθεσης των συνθετών
ομιλίας που ανέφερα, να υποστηρήξουν την εν λόγω κωδικοποίηση, όπως άλλωστε
έκανε με απόλυτη επιτυχία η E-rhetor στο Greekback.

Με εκτίμηση, Τσακιρίδης Δημήτριος.