και φυσικά, από τα γενέθλια της όρασης δε θα μπορούσε να λείψει

αυτό!

Πανελληνιάς

Επιμέλεια, Γιάννης Παπαχρήστος

Πάρτε το έργο! ολόκληρο, και με τις δυό του ραψωδείες.

Πανελληνιάδα

Ραψωδεία Α

Σπύρου Σκορδήλη

μες στο σκοτάδι έψαχναν τυφλοί να σπρώξουν άλλους

κιάμα τους καλοκοίταζες έμοιαζαν με βανδάλους.

φωνή ψηλά ακούστικε και ήταν του ηλία

και ευθείς όλοι εσιώπησαν λες κιταν εκκλισία.

ένα γαϊδούρι γκάριξε σττην αίθουσα ετούτη

και κάπιοι φοβηθήκανε μην βγή κονσερβοκούτι.

και τότε πέσαν μαζικά τα όπλα τα μεγάλα,

μήν χάση το γκουβέρνο μας την χρυσαφί κουτάλα.

Κώστα Θεοδωρόπουλου

μα ο ηλίας ξαναφώναξε με δύναμη μεγάλη,

τώρα θα δείτε τι θα πει η που δου σου η μεγάλη

Κι ο γάϊδαρος ατρόμητος βάζει φωνή μεγάλη,

απάνω τους συντρόφια μου σηκώστε το κεφάλι.

Κάποιος μετά του φώναξε λιάκο μου να προσέχεις,

γιατί καρέκλα έρχεται και συ μετά θα τρέχεις

μα αυτός αλήθεια αγέροχος φωνάζει χαθήτε κτίνη,

ετούτη η συνέλευση τόπαμε πως θα γίνει.

μα ο Λιάκος μας ατρόμητος που' χει πυγμή και θάρρος,

αρχίζει τη συνέλευση με δέος και με πάθος.

νίκου Χαρίτου

μα η φωνή του εύγενε χάλια και είχε γρέζια

κι αρχίσανε να πεύτουνε καρέκλες και τραπέζια.

όμως αυτός συνέχισε με ζήλο να διαβάζει

κι ο κόσμος αν τον άκουγε σιγά να μην το νιάζει.

τα άρθρα να αλλάξουμε επ'ευκαιρίας πάμε,

σήμερα τα ψηφίζουμε κι αυριο τα συζητάμε.

Χρυσσούλας Καραθύμιου

τότε το λόγο ζήτησαν οι άλι να διαμαρτυρηθούνε

μα ο λιάκος δεν τον έδινε για να μην ακουστούνε.

Τότε κι αυτοί θυμώσανε ξηλώνουν τη μικροφωνική,

μα ο Λίακος μας πανέξυπνος είχε αναπληρωματική.»

Νίκου Χαρίτου

ο νομικός μας σύμβουλος ο ΄κύριος Κριτσιμάς,

που μπήκε μες' την αίθουσα μετά και από μας,

τι έγινε μορέ ρωτά, συνέλευση θα γίνει;

του απαντούν πως έγινε και πήραν την ευθύνη.

Κώστα Θεοδωρόπουλου

έτσι ο λιάκος άρχισε τα άρθρα να μετράει

κι ο μάρκος τα ξανάλεγε και πέρασε και πάει

σε λίγο τα τελιώσανε σαν αριθμούς μετρώντας

και ας λέγαν όλοι οι τυφλοί ψηφίζουμε απορόντας

και όταν όλα τέλειωσαν στην αίθουσα ετούτη,

του γιάννου ακούστηκε η φωνή δικά μας ειν'τα πλούτη.

Σαν άκουσε ο χούρδακας το γιάννο αυτά να λέει,

μάζεψε τους συντρόφους του κι άρχισε να τους λέει

κουράγιο παλικάρια μου και μην υποχορείτε

ο αγώνας σας θα κερδηθεί το δίκιο σας θα βρείτε

έτσι εδώ μεις γράψαμε μες την μικρή ελλάδα,

τα μέγα πάθη των τυφλών, την πανελληνιάδα.»

Ραψωδεία Β

Νίκου Χαρίτου

Φίλοι μου κάτι θα σας πω κι ας μείνει εδώ σ'εμάς,

δεν κάνω πλάκα ήταν εκεί, ένας τυφλός παπάς.

Ήρθε από τα Γιάννενα συνέλευση να κάνει,

μα ο έρμος που να φανταστεί εδώ δουλειά πως πιάνει.

Μόλις λοιπών τελειώσαμε όλοι εξοργισμένοι,

Τον πλησιάζει ο πρόεδρος παράμερα τον παίρνει.

Πάτερ μου σε παρακαλώ να με'εξομολογήσεις,

Ένα μεγάλο κρίμα μου να μου το συγχωρήσεις.

Αχ σήμερα διέπραξα μεγάλη αμαρτία,

Σ'ετούτη τη συνέλευση δεν είχα απαρτία.

Το μόνο ελαφρυντικό γι'αυτή την αμαρτία,

Είναι τα μέλη πού'ρθανε από την επαρχία.

Ήρθαν για σοβαρή δουλειά όχι να παίξουν πόκα

Κι επιτυχώς περάσανε των αγροτών τα μπλόκα.

Έχουμε μέλη διαλεχτά και κάποιοι είναι ακρίτες

Κρίμα να μας τη χάλαγανμια χούφτα παλιοεσκίτες.»

άντε και εις άλλα με υγεία