Ετούτο το στιχούργημα είναι παραγγελία

Αν θα ‘ναι αριστούργημα κι αν θα ‘χει επιτυχία,

Από αυτά που θα σας πω φίλοι μου εξαρτάται

Πάντως εγώ δε θα ντραπώ κι εσείς ας με βαράτε!

Γυναίκα το παρήγγειλε την ξέρεται την ξέρω!

Για τη σχολή της ήθελε κάτι να αναφέρω,

Όμως για ‘τούτη τη σχολή λίγα εγώ γνωρίζω

άχρηστη αν είναι ή καλή δεν ξέρω και σαστίζω

λέγεται Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος η σχολή της

και δίπλα κάποιοι χορηγοί βοηθούν την ύπαρξη της.

Να οδηγούν τυφλούς σκυλιά στο δρόμο εκπαιδεύει,

κακόμοιρα τετράποδα πόσο θα σας παιδεύει.

Τώρα θα’ ακούσετε λοιπόν πώς λένε την κυρία

Χρόνια στο χώρο των τυφλών που γράφει ιστορία,

Θα ‘θελα συνοδεία πνευστών να σας το πω και πιάνου,

Ηγέτης Σκύλων Οδηγών Ζωή η Γερουλάάάάάάνουουουου!

Θερμά χειροκροτήματα τριγύρω περιγράφω

Κι απ’ τους τυφλούς συνθήματα υπέρ της καταγράφω.

Θέλω να αποκτά κανείς εικόνα απ’ τα γραπτά μου

Κι ας απορείτε όλοι εσείς! Είμαι με τα καλά μου;

Πως έχουμε σας απαντώ ελευθερία λόγου

Να λέμε κρίνω εγώ σωστό τα πάντα άνευ φόβου.

Σε όλα αυτά που εκθέτουμε για να ‘χουνε ουσία,

Πρέπει να επιστρατεύουμε και λίγη φαντασία.

Θα ‘θελα δίχως συστολή κάτι να καταγγείλω,

Πασχίζει η κυρά-Ζωή κι εγώ να πάρω σκύλο.

Θα γίνει ευκολότερη πιστεύει η ζωή μου,

Αν ένας σκύλος με’ οδηγεί και βρίσκεται μαζί μου.

Μέσα από ‘τούτο το γραπτό λοιπόν κυρά Ζωή μου,

Υπεύθυνα σου απαντώ η θέση η δική μου,

Είμαι απολύτως σίγουρος πως δε θα σου αρέσει,

Να την αλλάξει δυστυχώς κανείς δε θα μπορέσει.

Έξω σα βγαίνω περπατώ πάντα από το δρόμο,

Γιατί το πεζοδρόμιο σε’ εμένα φέρνει τρόμο.

Δε σπούδασα να ‘μαι παιδί του πανεπιστημίου,

Όμως δεν έχω αγωγή και του πεζοδρομίου.

Φαντάζομαι ότι με’ αυτό πως δε θα νευριάσεις,

Αστείο ήταν χωρατό! Το ‘πα για να γελάσεις.

Εκτός απ’ τα εμπόδια που ο σκύλος ανιχνεύει,

Πάνω στα πεζοδρόμια και που σε προστατεύει,

Υπάρχουν δυστυχώς κι αυτά που όποιος τα πατάει,

Για κάμποσα μετά λεπτά τη μύτη του κρατάει.

Εκεί ο σκύλος οδηγός ρωτώ δε θα τα παίξει;

Πού να σε πάει ο φτωχός; Τι να πρωτοπροσέξει;

Κάποιοι δήθεν φιλόζωοι που μοναχά το παίζουν,

Ζώα οι ίδιοι είναι αυτοί μιας κι όπου βρούνε χέζουν.

Γιατί οι ίδιοι υπεύθυνοι είναι για τα σκυλιά τους,

Μα εντελώς ανεύθυνοι δεν κάνουν τη δουλειά τους.

Κάτι άλλο βρε κυρά Ζωή που στο μυαλό μου είχα,

Πολύ του σκύλου με’ απωθεί μέσα στο σπίτι η τρίχα.

Μα θα μου πεις ζητώ πολλά και ως εκεί δε φτάνεις

Χαλάουα λέιζερ στα σκυλιά δε γίνεται να κάνεις!

Για ‘τούτα σκύλο οδηγό θα ‘λεγα να μην πάρω

Με το μπαστούνι μου εγώ στο δρόμο θα βολτάρω

Κι αν άθελα δυσφήμιση κάνω δείχνοντας τόλμη,

Σε χαιρετώ με’ εκτίμηση ζητώντας σου συγνώμη!

Νίκος Χαρίτος