Red1,

Saya kena undur sebagai pengerusi jika mahu gerak macam ni. Terhad gak
bila ada "title".

Tapi serius, saya berminat dengan perkara ini. sekitar tahun 2003
komuniti OSS Malaysia bersuara lantang untuk memaksa kerajaan menerima
OSS sebagai salah satu pilihan teknologi ICT.

Dengan tekanan komuniti dan pelbagai lagi sebab, maka lahirlah polisi
OSS untuk sektor awam kerajaan Malaysia.

dan Malaysian Public Sector Open Source Software (OSS) Program.

Cerita panjang ni saya serah kat Raja. Rangka Master Plan dan policy
sedia ada banyak dia, Dr Yusseiry dan ramai lagi yang buat.

Fasa 2 akan tamat sekitar Feb 2010.. Dan sebab utama mengapa saya
keluar daripada OSCC adalah untuk bergerak dengan lebih lantang dan
kuat bagi memastikan Polisi dan dasar OSS akan terus wujud dalam
kerajaan Malaysia...

Cerita lain Red1 you tahu, sebab you already in the system.. :)

Apa pun kita perlu duduk semeja, 4 kerusi (You, Raja, Cybermerdeka dan
saya) untuk bincangkan hal ni. Kita sudah cakap panjang semalam maka
secara dasar saya setuju.

LinuxVarsiti dan Penguin Masuk Kampung adalah usaha rakan komuniti.
Itu program mereka. Kita bantu dan kita sokong kerana mereka adalah
kawan-kawan kita.

Untuk kita ini, kita perlu program lain.... Kita jadi komando OSS.

Tapi saya ni perlulah tak de title dulu, baru selesa nak bergerak....

Join Open Source Developers Club Malaysia http://www.osdc.my/

Facebook Fan page

http://www.facebook.com/group.php?gid=98685301577

http://www.facebook.com/OSDC.my