> [...]
>
> Server 3(DHCP server)
> -apa tools yang digunakan
> -konfigurasi(yang ini mungkin letak source file konfigurasi)
>
> Server 4(Mungkin localhost punya intranet)
> -apa tools yang digunakan
> -konfigurasi(yang ini mungkin letak source file konfigurasi)
>

> Untuk semua server itu diandakan menggunakan vmware sahaja.saya rasa makmal
> komputer sekolah sudah ada server yang power. saya punya makmal sahaja ada
> satu server HP Proliant ML110 yang cukup untuk run 3 atau 4 vmware dalam
> satu masa.Mungkin e1 boleh gude kami para guru yang cetek ilmu hal2 duniawi

Salam tuan Mustaki

Sorry.

Saya tidak dapat nak menolong kerana saya belum empunya pelayan yang mampu
menyokong Teknologi Virtualisasi macam ni, even desktop saya pun pegun bila
saya launch VirtualBox., mungkin sedikit masa lagi saya boleh menolong
tuan.

Jika saya, saya pilioh ClearOS sahaja menyelesaikan masalah tuan seperti
diatas, tidak perlu buat segala Virtual Solution seperti diatas .. Ahakss..
tapi apa2 pun, Syabas kerana ingin menggunakan teknologi hari ini bertahap
ENTERPRISE untuk sebuah sekolah. Lagi bagus sekiranya di publish mana2 kah..
bagi terbuka sedikit mata di KPM atau MOE serta JPN mahupun PPD..  Ameen.

Regards
e1

102D A12B F078 CF46 39A6 B276 7A01 9650 7FEA A5B1