Untuk minggu ni, pembentangan akan dibuat kepada pihak pengkaji dasar,
terutama Open Source Committee dalam kementerian tersebut. Memang
dalam proposal akan menggunakan semula server2 yang sedia ada, tp
banyak yang dah rosak melalui beberapa lawatan yang dibuat. Spec
server dalam ujilari projek ini memang menggunakan server yang
disediada di semua lokasi, iaitu Intel XEON. Mungkin akan gunakan
mockup-lab yang sedia ada, cuma dipermurnikan dengan kaedah baru.

Bro Haris, kawan saya sedang buat 'projection cost'/ TCO.

Cuma saya nak input daripada saintis Linux sekalian, jika image LTSP
client hanya mempunyai distro + Browser (flash,java) , ok ker?

Sebab ada satu lagi pilihan, iaitu menggunakan teknologi 441.

Thanks cikgu ayob.... nanti bila dah finalist, sy akan update disini lagik.

--
Komuniti As-Salam
http://www.salamsentosa.com