Assalkamulaikum WW

Sanak Chairul, nan alah bakuliliang untuak bausaho supayo galeh laku, apo
lai dalam tekanan situasi dan kondisi nan kini iyo sangek barek. Apo lai dek
hantaman tiket kapa tabang nan super murah. Tapi di Perancis kapa tabang
bisa digeser dek kereta api. Baa kini mangko pelni takuik bahkan ampia
mangalah jo keadaan?

Kecek ahli pemasaran, tawarkan produk manuruik kebutuhan pasa. Jadi a nan
diparalukan customer, itulah nan dijojo. Jadi kalau galeh awak alah indak
diengong urang, seharusnyo awak bapikia, injan manyalahkan urang, tapi
ambiak camin, cubo kaji sia dan bntuak a nan ado dimuko saat itu. Mukasuikno
caliak bana sia nan ado didalam camin tu. Kalau paralu badah sampai kadalam
hatino.

Di Negara ketek nan cadiak, dimudiak tu, tompaik sanak Junaidi Malin Basa
basawah, kapa nan balaia ka tujuan antah barantah (voyage to no where) sajo,
bisa diminati urang. Jadi tampakno iyo paralu kejelian maiintip pasa dan
kecerdasan dalam menggili  hati sarato kebutuhan customer.

A contoh, batanyo harus baitu:

1. Urang awak itu iyo sanang pulang kampuang, dikampuang sanang marede, cubo
iko ditanggapi agak cerdas. Misanyo dikapa pelni tu diadokan salalin untuak
urang, juo untuak otono sakalian. Buekan promosi "Ka pulang kampuang mambao
oto .... hanyo pelni jadi pilihan yang murah dan berkesan". Dalam
perjalanano nanti injan dianggap panumpang tu hanyo butuh sampai ditujuan
sajo. Tapi salamo perjalanan suguhkan mereka dengan hal-hal yang baru buat
mereka, contohno:

1a. Mandakek ka anjungan lepas pantai, disinan cubo pramu wisata bateriak
"at port side you are about to see an oil platform" eh salah harusnyo
"Disubalah kida kapa sabanta lai awak ka malewati anjuangan minyak lepas
pantai". Saduh tu saat melewati nanti, bacarito bana kalau paralu maloak
saketek, sacaro detail tentang anjungan dan perminyakan di Indonesia.

1b. Disubalah suok sabanta lai awak melewati "tourist resort" eh salah
"tompaik baplesiran" nan terkenal yaitu, pulau seribu. Baribu-ribu carito
keindahan nan ado disika.

1c. Satu jam lagi kita akan melewati dari sebelah kiri pulau atau gunung api
nan termasyhur karena ledakannya telah memisahkan pulau Jawa dan Sumatra.
Ado kapa sagadang kapa awakko dulu, sampai tangkek ka ateh gunuang kiro-kiro
17 km dari garih pantai

1d. Sekarang sebaiknya anda menikmati tidur agak 3 jam, karena pada jam
05:00 and akan diberitahu bahwa kita akan melewati pulau Enggano disubalah
kida. Pulauko adolah juo pusat kegiatan wisata samudra nan terkenal.

1e. Bajibun nan bisa dilakkukan sapanjang jalan, kalau paralu buek pulo
paket wisata disetiap objek wisata nan rancak, mungkin dan siang hari
dilewati. Pokokno injan dibuek urang-urang atau pasasi jadi "Boring" salah
"bosan" dalam perjalanannyo. Tapi jadikan setiap detik, jam diateh kapa tu
bermanfaat. Nanti dari promosi nan gencar dan carito dari muluik ka muluik,
jadi terkenal dan diketahui bahaso kini pelni sangat care terhadap
penumpangno. Jan saroman dulu, dimano penumpang dianggap sapi ......... eh
salah "sapi perahan".

2. Banyak anak sikola nan bapitih, nan sabanano ingin manikmati kehidupan
dilauik samiang baraja. Baa jikok dibuek kelas khusus diateh kapa, misanyo
saminggu, sabulan bahkan bisa tigo bulan. Jadi salamo diateh kapa tu iyo
bana padek jo pelajaran kemaritiman, dan pelajaran wajib lainnyo. Barani
mancubo? Kemas dengan baik. Detail kegiatan nan padat ........ saya kira
akan laku.

3. Balaia ka antah barantah .......... paket menyusuri pantai, misanyo
bakuliliang Jawa dan Bali, Sumatra, pulau Seribu dll. Mangunjuangi satiok
obyek dan salalu dakek ka pantai, kemas saroman no 1. diateh.

4. Mudik lebaran aman, indah berkesan, penuh pembelajaran dan acara padat.
Jakarta Semarang sajo bisa laku, tapi salamo dikapa padek jo acara ritual
misanyo.

Dan banyak lai nan lain, nan mungkin sajo  direncankan dan dicubo. Jangan
lagi hanya membuka trayek jarak jauh yang selama pelayaran betul-betul
membosankan. Tinggalkan itu. Pintar dan cerdiklah. Injan pulo malah kapa
penumpang mewah tu diungkai dijadikan kapa barang, sedih aku melihatnya.

Wass. WW
St. Capitano