As.w.w.
Tanyo ciek bagaimano jo suku Talang Mamak? ambo danga ano mangaku urang
minang...
tx

Adyan <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
On Mon, 29 Aug 2005 20:46:41 -0700 (PDT), zul amri
wrote:

> Assalamualaikum wr.wb ;

> Menurut penelitian weesternenk asal Belanda bahwa jumlah suku yang ada
> di Minangkabau saat ini telah berkembang menjadi 96 suku . Kita tahu
> awalnya suku yang ada hanya 4 yaitu : Bodi , Caniago dari turunan Dt
> Parpatiah Nan Sabatang dan Koto, Piliang dari turunan Dt Katamanggungan
> . Saya tidak begitu tahu jumlah yang 96 itu terdiri dari suku apa saja
> dan susah melacaknya . Ada kecendrungan dari orang kita tidak lazim
> menulis nama suku dibelakang namanya sebagaimana orang Batak , dan
> [...]

Assalamualikum w.w.

Mak Zul, dari posting di RN dalam babarapo hari ko, dan saketek dari
catatan ambo, baru takumpue 34 namo Suku di Minangkabau.. indak tamasuak
varian-variannyo. Jumlah ko jauah dari 96 saroman nan diabuik urang
Bulando dulu tu.

1 Banuampu
2 Bariang
3 Bejo
4 Bendang
5 Bodi
6 Caniago
7 Dalimo
8 Guci
9 Jambak
10 Kalumpang
11 Kampai
12 Koto
13 Kutianyir
14 Lamu
15 Malayu
16 Mandahiling
17 Pagar Tanjung
18 Panai
19 Pataping
20 Payobada
21 Piliang
22 Pisang
23 Pitopang
24 Salayan
25 Salo
26 Sikumbang
27 Simabur
28 Singkuang
29 Sumagek
30 Sungai Napa
31 Supanjang
32 Tanjung
33 Tigo Lareh
34 Tubu

Mungkin masih ado tambahan lai...

Sasuai jo Mak Zul, Mak Ngah jo Mak Darul, rancak juo kalau namo suku jadi
"Last Name" awak pangganti gala nan lah biaso dilakukan salamoko. Labiah
manjadi identiti. Kalau "ketek banamo gadang bagala" kan iyo pulo.. tapi
itu untuk "diimbaukan di pasa nan rami, di labuah nan golong". Jadi untuak
diimbaukan sacaro lisan.. indak untuak ditulihkan atau dijadikan tando
tangan bagai.

Jadi sabaliaknyo, kalau namo suku awak lakekkan di bulakang namo, mungkin
sabaiknyo jan dipakai dalam panggilan. Kalau maimbau atau maimbaukan
seseorang sacaro lisan, sabaiaknyo tatap pakai gala pusako yang
bersangkutan.

Sakitu dari ambo, mohon maaf kalau ado nan indak pado tampeknyo
wassalam,
Adyan Koto

Website http://www.rantaunet.org