Assalamualaikum,wr,wb.

Dunsanak sekalian, ikolah suatu episode kehidupan nan Islami dan Beradat.
Bilo sasek ditangah jalan, mu...lah suruik ka pangka jalan, kok maraso
salah awak, mu...lah mintak maaf, karano mintak maaf bukanlah suatu
perbuatan nan hino (ado hadist nyo tu, tapi ambo indak bisa
manyabuikkannyo karano ambo indak ahli di bidang ugamo). Nan gadang
manyayangi nan ketek, nan ketek mahormati nan tuo, samo gadang saliang
tenggang manenggang.

Ambo pun samo jo Adinda Eddy Piliang, dunsanak ambo nan indak asiang lai
dek ambo, nan alah manyampaikan salut ka adinda Ima di Cairo. Ambo tahu
persis walau alun pernah basuo jo Ima ko, baa sifek dan pendiriannyo.

Ka Uni Ben dan Bundo Nismah nan ambo muliakan, marilah islah ko kito
jadikan pelajaran nan baguno bagi kito basamo untuak menapak kedepan dalam
bermilis ria dan berinternet. Sebab dalam debat dan berdiskusi didalam
alam maya nan "jauah dimato tapi dakek dijari" ko urang selalu
mendahulukan emosinyo dari pado pikirannyo, padohal substansi
permasalahannyo indak kanai manganai dengan apo nan di uleh nyo.

Dek karano tulisan/postingan Adiak Ima ko sering panjang2 sahinggo nan
tabaco dan nan taringek hanyo nan minus2nyo sajo sadangkan nan plusnyo
banyak. Si pembaco atau si pengulas kadang indak maliek kontek seluruh
tulisan nan disampaikan dek adiak Ima.

Jadi ambo raso pembelajaran iko nan harus kito ambiak dalam berdiskusi dan
berdebat di Palanta RN nan samo2 kito gadangkan dan kito cintoi ko. Sakali
lai ambo sampaikan bahaso diskusi dan debat di internet tidak melibatkan
komponen2 tubuh seperti : bahasa tubuh (body language), ekspresi wajah,
senyum atau berang, intonasi tinggi randah ucapan, dan sering tidak
terjadi dialog nan epel to epel, kalimat per kalimat, sahinggo kerap
terjadi mis komunikasi dan salah pengertian.

Oleh sebab itu memang dianjurkan satiok habih kito tulis/ketik buah
pikiran kito melalui key board komputer kito, sebaiaknyo kito baco baliak
baris per baris, apo alah sesuai jo apo nan kito mukasuik dan nan
diinginkan audeiens. Sebab di palanta, buah tulis kito tu akan dibaco
khalayak ramai nan berpotensi akan menjadi polemik, kecuali kalau kito
hanyo melewati Japri.

Wassalam,
HM Dt.MB (<49 th)