Assalamualaikum w.w. Dunsanak Sjamsir Sjarif,

Ambo tatarik mambaco bahaso adiak Buya Hamka malah manjadi  pandeta ugamo lain.
Baru kali ko ambo danga. Dapek ambo sampaikan bahaso duo urang adiak sabapak
dari Ayah ambo, nan surang, laki-laki, pindah ugamo karano banyak bagaul jo
urang itam,  kini alah maningga di San Francisco; nan surang lai, padusi, kini
tingga di Jakarta, pindah ugamo karano pargaulan jo urang Ambon, dan kini malah
jadi 'panginjil'

Nan paralu kito kaji, apo nan manyababkan mareka maninggakan Islam dan apo pulo
nan manarik mareka pindah ka ugamo lain. Tahun 1968 dulu, sawakatiu ambo dinas
di Kodam III/17 Agustus, ambo paranah mawawancarai duo urang 'penginjil' urang
awak dari Yayasan Maleachi Banduang. Nan surang manjalehkan alasannyo, yaitu
sawakatu baliau sabana tajilapak dalam iduik, indak surang juo para dunsanak
nan baagamo Islam nan datang manyilau. Nan datang adolah pandeta Kristen,
sahinggo baliau bakasimpulan ikolah nan sabana ugamo: datang sawakatu
diparalukan.

Ambo ingin tahu pulo baa pangalaman para dunsanak lainnyo tantang sanak
pamilinyo nan kini pindah ugamo, supayo dapek kito jadikan bahan untuak 'mawas
diri' dalam manindaklanjuti ABS SBK. kalau paralu kito kumpuakan untuak kudian
kito kaji sacaro mandalam, untuak manyamparonokan norma dan limabgo ABS SBK.

Wassalam,
Saafroedin Bahar.