Alah ambo forward ka palanta, tadi lupo reply all. Ide nan rancak. Sabananyo
naluri urang awak ala tahu, bahwa persaingan kini sangek tajam, sahinggo
diparalukan keunggulan kompetitif dan keunggulan komparatif. Hanyo sajo urang
awka labiah suko nan sifatnyao "quick gain" bukan "sustainable growth". Urang
awak suko hit and run. Dapek kini, hilang dan indak paralu mambangun
relationship. Bisuak cari pulo mangso nan lain. Dan itu alah mambudaya,
misalnyo sajo maagokan barang souvenir ke turis-turis )lokal & asing). Kalau
paralu pakuak dulu, indak paralu mambangun hubugan.
  Ambo punyo curito. AMbo pernah manyewa mobil di Bali salam 3 hari, kemudian
ambo pulang ka Jakarta. 6 bulan kemudian katiko ado gampo tsunami di Sukabumi
ambo manarimo SMS dari urang Bali tampek ambo manyewa mobil dulu. Surprise
untuak ambo, karano ambo ala lupo jo inyo (memang indak paralu ambo ingek).
Inyo mananyokan baa kaba ambo, lai indak kanai tsunami. Ambo kecekan
ambo jauah dari Sukabumi. "syukurlah pak, saya senang mendengar bapak
sehat-sehat saja, semoga kita terhindar dari marabahaya. Kalau Bapak datang ke
Bali lagi silahkan hubungi saya, saya sekarang sudah pndah ke perusahaan lain
CV ......"

  Sajak itu ambo simpan nomornyo, jiko satu saat ambo ka Bali baliak ambo akan
mamakai jasonyo, dek karano inyo telaten membangun hubungan jo eks client-nyo.

  Hal-hal samacam iko, hal nan ketek, tapi paralu untuak dikembangkan kalau
kito ingin mambangun pariwisata daerah sacaro terintegrasi ka hal-hal nan labih
gadang lai.

hanifah daman <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
    Ass Wr Wb mamak Anzori

  Mokasi ateh panjelasan mamak.
  Mamak Anzori, rancak mamak bahas tantang five forces Porter gon di milis.
Agiah tau sen untuak pariowisata kurang tapek, tapi untuak badagang cocok bana,
walaupun badagang dikaki limo, atau badagang nasi.
  Bia nak tabukak pulo pikiran urang awak, baa carono supayo manang dalam
basaiang.

  Tujuan hanifah memang untuak mamanciang mamak mangaluakan ilmu iko he he he.
  Jawek mamak malah ka japri hanifah.

  Wass

  Hanifah

Anzori <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
    Walaikum salam,

  Untuak urusan pariwisata, di nagari awak indak persaingan yang berarti jo
provinsi lain. Objek kunjungan dalam pariwisata bukan merupakan barang
substitute, aratinyo kalau urang indak ka minang ado pangganti objek nan lain
di provinsi lain. Jadi pariwisata di provinsi-provinsi bukan pasar persaingan
sempurna. Justru yang harus ditekankan upayo pemasaran. (kebetulan ambo waktu
S2 mambuek tesis analisa comptetitive strategy Michael Porter  perusahaan ban :
Michelin, Goodyear dan Bridgestone). Justru
strategi kompetisi yang perlu diperhatikan adolah berbagai macam aspek
pelayanan (service), kualitas prasarana dan easy access (kemudahan akses).
  Sumbar is sumbar, bali is bali, yogya is yogya, tidak ada kompetisi yang
signifikan di antara mereka, yang justru ado perbedaan kualitas pelayanan. Jadi
yang diperlukan adolah sinergi dalam pelayanan.
  (liek tulisan ambo di www.cimbuak.net atau di minangmaimbau.blogspot.com di
sub artikel pariwisata  : Strategi Mempromosikan Pariwisata Daerah)
  Boleh dikatakan tidak ado barrier entries untuk memikat wisatawan datang, nan
ado ketidakmampuan penyediaan competitiveness kualitas penyediaan sarana dan
prasarana.

  Dikaitkan dengan mimpi, sah-sah sajo kalau ingin bermimpi  indah, asalkan
kalau ala jago lalok mato manyalang dan pikiran tabukak ka mangaja mimpi nan
rancak tadi.
  Jadi kesimpulannyo adolah paralu strategi memenangkan "mimpi".

hanifah daman <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
    Waalaikum Salam Wr Wb

  Angek lo ati, mimpi hanifah di bahas oleh para ahlino.

  Kato guru kami dulu bacarito, ado limo kakuatan nan dipakai untuak maanalisa
kondisi persaingan nan dikenal dengan istilah five forces oleh Porter. Kondisi
persaingan menurut Porter ditentukan oleh lima gaya persaingan yaitu: ancaman
masuknya pendatang baru, kekuatan tawar menawar pemasok, kekuatan tawar menawar
pembeli, ancaman produk / jasa pengganti dan persaingan di antara perusahaan
yang ada. (maaf hanifah ngintip catatan, jan ditanyo ndak, bialah mamak Anzori
nan manjalehkan)

  Kalau Sumbar nio maangkek pariwisata, analisalah pakai five force tersebut.
  Dek karano Banuhampu punyo duo gunuang nan basabalahan, kayakno jarang ado
nan mantun di dunia, ancaklah kalabihan iko kito jua. Pamandangan dipuncak
marapi sangat indah. Di Puncak Singgalang ado talago dewi nan aiano sangat
dingin dengan tumbuhan khas daerah dingin di sakaliliang talago. Lasuah juo di
jua ka urang Arab du.

  Siapa bilang itu mimpi?
  Karano indak mungkin tajangkau saat kini, jadi dianggap sajo itu mimpi he he
he.

  Wass

  Hanifah

Anzori <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
  assalamualikum wr.wb.

Ambo sapandapek jo sanak Erwin.

Seharusnyo kito mulai dengan membahas root-cause analysis dari masalah yang ado
menggunakan Fish-bone Diagram Ishikawa. Apo masalah yang kito hadapi dan apo
akar penyebab.
Simptom (gejala) dari permasalahan kan bisa diliek artinyo masalah tu selalu
munjul da dan kito cari apokah masalahnyo ad di
1. Manusia
2. Peralatan
3. Sistem
4. Prosedur
5.Birokrasi
6. Anggaran
7. dsb.

Kemudian kito timbang mano nan paling major dari permasahan yang muncul.
Kalau ambo maliek permasalahan utamo adolah MANUSIAnyo, karano produktivas kito
nan randah.
PROSES dan TEKNOLOGI juo mungkin ado masalah, tapi indak sabarek masalah
manusianyo.

Apo bana masyarakat kito indak bisa diatur? Kalau mayoritas muslim di Sumbar
indak bisa diatur, tantu indak masuak aka, walaupun masyarakat minang terkenal
temparamental, namun itu hanyo sebagian kecil.

Ambo raso paralu dibuek suatu kajian basamo antaro urang rantau jo pemda, untuk
membahas root-cause analysis dari keterbelakangan masyarakat kito di Sumbar.

Erwin Moechtar wrote:
As. W.W.
Menarik soal ko,
Sekitar 10 tahun nan lalu ado caro/teori untuak marubah suatu sistem yaitu
yang disabuik Reengineering (Suatu sistem, di olah kembali untuk
memaksimalkan hasil yang akan di dapat dengan mengoreksi sistem yang sudah
ada atau lompatan ke depan)
Untuak mamulai Re-engineering ko iyo di mulai dari mimpi, kemudian dari
mimpi ko di tentukan goal (tujuan awak).
Sistem nan gadang saroman mis: Pariwisata Sumbar, bisa di pacah-pacah,
sahinggo ado mis :
Sistem Keamanan Pariwisata Sumbar,
Sistem Transportasi Pariwisata Sumbar,
Sistem Hotel/Penginapan Pariwisata Sumbar. dlsb.
Masing-masing sistem tu, bisa pulo di bagi mis :
Sistem Transportasi Pariwisata Sumbar, dibagi menjadi
Sistem Transportasi Darat PS (Pariwisata Sumbar),
Sistem Transportasi Laut PS,
Sistem Transportasi Udara PS.
Dari hal iko, kemudian dibagi lagi menjadi nan ketek-ketek, untuk mamudah
kan maanalisa, mis : di analisa jo SWOT dlsb.
Antaro masing-masing sitem detail ko, akan di reengineering, baitu juo
keterkaitan antaro masiang-masiangnyo. Bak kecek urang rantau mak Ngah SCM
nyo (Supplay Chain Management).
Sukses indaknyo wujud mimpi ko iyo sangat tagantuang bana jo Komitmen, baik
komitmen dari Pemda, komitmen dari Masyarakat, dan Komitmen nan
berkepentingan jo sistem ko.
Pertanyaan kini bagi awak ? bilo ka di muloi, dan apokah siap untuak
kamaadokan perubahan ?
Bak kecek St. Batuah, ka mangko meang awak taruih ?

Talabiah ta kurang, dan kok ado nan salah mohon maaf

Salam,
Erwin Moechtar
www.cimbuak.net

On 03/10/06, Yulnofrins Napilus wrote:

> [...]
> nan punyo pitih, tapi karano indak punyo mimpi, yo indak barani mambuek
> terobosan2 lah...
>
> Naiak Mak Itam ka Kik Tinggi, disambuang jo Kareta Gantuang ka pinggang
> Marapi... Onde mande... Kampuang sia lah ko garan nan ka dapek rasaki
> nanti...
>
> Kok iyo baitu, ambo sato pulolah ciek jo mimpi Uni Hanifah itu... Tp
> kini babuko dululah awak yo, mimpinyo beko malam se lah...:D
>
> Wassalam,
> Nofrins - 46 thn
> Sekjen MPKAS yg alah gaek tp msh mau bermimpi jg...;-)

  Want to be your own boss? Learn how on Yahoo! Small Business.