assalammualaikum wr wb....

saya acungkan jempol buat comment Bp. RAS. saya sgt se7 sekali dgn pndapat
beliau. untuk mslh ijasah ini marilah qt berusaha untuk arah yg lbh baik. qt
hendaknya jgn pesimis dl. insyaallah dgn niat yg baik utk perubahan yg baik
psti
ada jln. mmg tdk mudah. sgala ssuatu di dunia ini bth wktu n proses,jd jgn
berfikir ssuatu yg instan ttg mslh ini. yg pnting niat n usaha utk mmbawa
perubahan sistem n hukum ttg mslh ini ada. saya yakin,tdk smua org bs di
suap,msh ada org yg bertnggung jwb n py hati nurani yg bersih. so, lets hold
our
hand together to reach a better future. walaupun mgkin pd awalnya org yg
concern
ttg mslh ini hy bbrp org saja tp jk trs ada usaha n continue, psti bs kok n
psti
mkin byk org pula yg akan bahu membahu memberantas mslh ini. semoga doa qt smua
di bln yg penuh brkah ini di kabulkan. amin. utk mslh rating n officer, tlg
ingat pepatah : "a hero start from a zero". smua org di dunia ini berawal dr yg
tdk tahu apa2 mjd org yg tahu segalanya krn belajar n terbiasa. jd, saya harap
baik rating maupun officer bs saling mnghargai satu sama lain. menghargai
ssuatu
itu indah lho....he3.

wassalam....

 36/T