Dnia Mon, 03 Apr 2006 17:17:40 +0300, Jacek Osiecki <[EMAIL PROTECTED]>
napisał:

> O, o - właśnie to :)
> No widzisz, ja nawet nie rozróżniam initrd od initramfs :)
> "No question I don't use initrd"

Aaaarrrggghhh - aleś zamiesznaia narobił chopie :D Ja tu cięciwie truje
cztery litery, a tu wychodzi, że nie ma o co...no łe - no to tak to ja też
potrafię ;p

> Natomiast co istotne, można sobie wrzucić initramfs bezpośrednio do
> kernela
> - i wtedy nie będzie problemu z tym że w initrd potrzebne są inne rzeczy.
> Za 2h będę w domu, to sprawdzę czy na pewno mi się pojawi splash bez
> initrd=/boot/splash_initramfs - i dam znać.

Nie testowałem, ale IMHO powinno ruszyć bez parametru initrd, jeżeli masz
wkompilowane w kernel.

Natomiast pojawiają się problemy ze zrobieniem tego 'the right' way. Bo z
jednej strony można by wkompilowywać przy budowaniu PLD-owego jajka
jakiegoś fbsplasha na stałe, ale:
1. bez możliwości konfiguracji, czyli ustalmy jeden, PLD-owy fbsplash i on
jest na stałe w jajku
2. nie jestem przekonany, czy initramfs + initrd da się naraz uruchomić
(czyli najpierw initramfs tylko do fbsplasha, a potem initrd do reeszty)
3. musielibyśmy uruchamiać system zawsze z vesafb, a to jest evil(TM)

Ad2.
Let me rephraze that - w zasadzie jestem przekonany, że tego się nie da
zrobić, bo initramfs spełnia rolę initrd, więc nie sądze, żeby dało się
najpierw 'oszukać' jajko, że mamy wkompilwany obraz initramfs, a za chwilę
wołać moduły z initrd.

W zasadzie EOT w tym miejscu i jesteśmy back to square one.

"Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering" Yoda